کد خبر: ۵۸۰۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴

چهارشنبه‌سوری نیامده 4 مصدوم بر جا گذاشت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از مصدومیت چهار نفر در مواجهه با مواد محترقه خبر داد و گفت: یکی از این افراد کودکی شش ساله است.
آفتاب‌‌نیوز :
مهرداد بابایی گفت: با قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و در میان تب و تاب خاص آماده شدن برای استقبال از سال نو که در همه اقشار جامعه وجود دارد، یک دغدغه ذهنی برای پدران، مادران و متولیان امر برقراری امنیت و سلامت در این ایام، پر رنگ تر شده و تمهیدات خاصی را می‌طلبد.

بابایی افزود: همچون سال‌های گذشته مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز نیز به منظور کاهش حوادث مرتبط با چهارشنبه پایانی سال، اقدامات آموزشی و پیشگیری خود را از ابتدای اسفند ماه آغاز کرده و از آنجا که گروه سنی در معرض آسیب بیشتر کودکان و نوجوانان هستند به آموزش این گروه هدف پرداخته و با اعزام تیم‌های آموزشی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به مدارس، مهدهای کودک و ادارات مختلف جهت آموزش، پیشگیری و مواجهه با حوادث چهارشنبه پایان سال به این مهم پرداخته است.

وی ادامه داد: در نهایت تاسف باید گفت که آمار مصدومین حوادث مرتبط با استفاده و نگهداری مواد محترقه استان البرز در سال گذشته 202 نفر بوده که شامل 57 مورد آسیب چشمی، 86 مورد سوختگی، چهار مورد قطع عضو، 37 مورد بریدگی و آسیب‌های وارده به اندام‌ها بوده و یک جوان 19 ساله هم در اثر شدت آسیب‌های وارده جان خود را از دست داد.

بابایی اعلام کرد: از شروع اسفند ماه تاکنون چهار نفر از جمله یک کودک شش ساله در استان البرز در اثر بازی و حمل مواد محترقه دچار آسیب شدند.

وی در خصوص اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در استان هم گفت: کارشناسان اورژانس 115 البرز از ابتدای اسفند ماه تاکنون  با حضوردر 46 مدرسه به دو هزار و 21 دانش‌آموز،با حضور در 12 مهد کودک به 232 کودک، با حضور در 11مسجد به 364 نفر از نمازگزاران، با حضور در چهار سالن ورزشی به 98 ورزشکار جوان و نوجوان و با حضور در مراکز سپاه و کانون بسیج در سطح استان به دستکم 150 نفر آموزش پیشگیری و مقابله با حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال دادند.  همچنین با توزیع پمفلت و پخش انیمیشن خطرات احتمالی را معرفی کردند؛ لازم به ذکر است آموزشهای مداوم و همگانی تا ساعات آخر تداوم خواهد داشت.

وی در توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال هم تأکید کرد: کلیه موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش‌زا و محترقه استفاده می‌شوند  از مواد منفجره و آتش گیر بوده و می‌توانند منجر به صدمات جبران ناپذیری شوند، این مواد خود به خود خاصیت آتش گیری و انفجاری دارند، لذا از نگهداری آنها حتی به مقدار بسیار کم در منازل ، زیر زمین ، محل کار و ... جداً خودداری فرمائید.

بابایی افزود: از حمل مواد محترقه و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف جدا خودداری بفرمائید،کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر محسوب می‌شوند، جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، فرزندانتان را در تهیه و استفاده از وسایل آتش بازی بی خطر و مفرح همراهی کنید.

وی تصریح کرد: از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن در محوطه مجتمع‌های مسکونی و معابر خودداری نمائید، چرا که ضمن آلودگی شدید هوا، خطرات جانی و مالی جبران ناپذیری را هم در بر خواهد داشت؛ از برپایی آتش در معابر باریک و نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی خودداری نمائید.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: به والدین و شهروندان توصیه می‌شود کبریت و مواد آتش‌زا را از دسترس کودکان دور نمائید، از فروشندگان رنگ و مواد شیمیائی هم درخواست می‌شود از فروش مواد آتش زا به کودکان خودداری نمائید.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین