کد خبر: ۵۸۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

چین آمریکا را به تبعیض در مسائل حقوق بشری متهم کرد

در پی انتشار گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا که در آن سوابق حقوق بشری چین از جمله آزار و اذیت اقلیت‌های مسلمان‌ را محکوم کرده بود، پکن امروز (پنج‌شنبه) با اشاره به آزادی‌های مطبوعاتی ضعیف، نژادپرستی و تعصب ایدئولوژیکی در ایالات متحده، از واشنگتن انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که چین در زمینه نقض حقوق بشر، کلکسیون خاص خودش را دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایکل کوزاک، رئیس دایره دموکراسی و حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اقلیت‌های مسلمان چین در منطقه سین‌کیانگ به گونه‌ای مورد آزار و بدرفتاری قرار گرفتند که از سال ۱۹۳۰ میلادی شاهد آن نبوده‌ایم.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش گفت: این گزارش آمریکا طبق معمول مملو از تبعیض‌های ایدئولوژیکی و اتهامات بی‌پایه و اساس بوده و پکن در این رابطه اعتراض خود را به واشنگتن ابلاغ کرده است.

وی افزود: چین به طور کامل حقوق بشر را تضمین می‌کند و دستاوردهای بسیاری در این زمینه داشته است.

لو کانگ در ادامه گفت: ما همچنین به آمریکا توصیه می‌کنیم که به سوابق حقوق بشر داخلی خود با دقت نگاه بیندازد و ابتدا به مسائل خودش بپردازد.

چین مرتباً نگرانی‌ها درباره سیاستش در منطقه سین‌کیانگ را رد کرده است؛ جایی که گروه‌های حقوق بشری می‌گویند دولت پکن اردوگاه‌های بازداشتی را اداره می‌کند که در آن یک میلیون یا شاید تعداد بیشتری مسلمان زندانی هستند. چین مدعی است که آنها مرکزهایی با هدف افراط‌زدایی هستند.

در همین حال، دولت چین گزارش سالانه متقابلی را منتشر کرده و در آن از واشنگتن در خصوص سوابق حقوق بشر انتقاد کرد.

چین اعلام کرد، آمریکا بنا به گفته خودش «مدافع حقوق بشر» است اما سابقه حقوق بشری دارد که بسیار تاریک و پر از ایراد است. کاملاً مشخص است که آمریکا معیار دوگانه‌ای را در رابطه با مساله حقوق بشر دنبال می‌کند.

این گزارش به نرخ بالای کشتار با سلاح گرم، تبعیض افراطی و همچنین نبود آزادی مطبوعاتی در آمریکا اشاره دارد.

کابینه چین با اشاره به پرونده‌ها در رابطه با بازداشت گزارشگران در آمریکا و جلوگیری از فعالیت آنها، گفت: آزادی مطبوعاتی در آمریکا تحت حمله بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است. دولت واشنگتن به متهم کردن علنی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران به انتشار اخبار جعلی و ایجاد جو ارعاب و وحشت ادامه می‌دهد. حق قانونی خبرنگاران برای گزارش دادن نقض شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین