کد خبر: ۵۸۰۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

ذخیره‌سازی مواد غذایی توسط برخی خانوارها

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: برخی از رفتارها از جانب مصرف‌کنندگان در هنگام افزایش‌ بی‌دلیل قیمت کالاها باعث زیان دیدن بیش از پیش مصرف‌کننده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا استجلو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره در استان اظهار کرد: 250 غرفه در این نمایشگاه فعال است و همه کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود توسط کارشناسان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، روسای اتحادیه‌ها و کارشناسان بهداشت، تایید و قیمت‌گذاری شده است.

این مسئول ادامه داد: کالاهای موجود در نمایشگاه حداقل 10 تا 15 درصد پایین‌تر از قیمت بازار است ولی از آنجایی که بهای تمام‌شده برای غرفه‌دار بالاست، برای همین متقاضیان احساس تفاوت چندانی با سایر قیمت‌های بازار ندارند و باید توجه داشت که غرفه‌دار نیز نباید در این بین متضرر شود.

وی افزود: متاسفانه برخی از رفتارها از جانب مصرف‌کنندگان در هنگام افزایش‌های بی‌دلیل کالاها و خدمات سبب می‌شود که نه تنها قیمت‌ها کنترل نشود، بلکه مصرف‌کننده بیش از پیش نیز زیان ببیند.

استجلو تصریح کرد: در حال حاضر مردم با کمبود کالاها مواجه هستند که این کمبود نه به خاطر کمبود عرضه، بلکه به دلیل مازاد خرید و ذخیره‌سازی توسط خانوارها است که اگر قیمت‌ها آزاد شود مشکل حل می‌شود، چرا که کالای موجود با بهای بیشتر بهتر از نبود کالا و یا کمبود کالا است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان یادآور شد: حقوق مصرف‌کننده، مجموعه اختیارات و امتیازاتی است که مصرف‌کننده در قبال عمل خرید یک کالا یا خدمت از فروشنده دریافت می‌کند تا در صورت بروز اشکال، معلوم شدن عیب و نقص، احراز ضرر و زیان و کارآیی نداشتن و ثمربخشی، برای جبران ضرر و زیان خود از آن بهره ببرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
0
اوج توحش و بی فرهنگی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین