کد خبر: ۵۸۰۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
پیونگ یانگ تهدید به تعلیق مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن کرد

کره‌شمالی آمریکا را تهدید کرد

بر اساس گزارش هایی که روز جمعه منتشر شد، یک دیپلمات بلندپایه کره شمالی گفته است که این کشور تعلیق مذاکرات با واشنگتن و تجدیدنظر در باره تعلیق آزمایش های موشکی و هسته ای را در صورت خودداری آمریکا از دادن امتیاز، بررسی می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول به نقل از تاس و آسوشیتدپرس؛ چو سون هوی معاون وزیر امور خارجه کره شمالی، مقام های بلندپایه ایالات متحده را در شکست نشست ماه گذشته (فوریه) دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی، مقصر دانست. 

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از چو در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی افزود: ما قصد نداریم به هیچ شکلی در برابر درخواست های ایالات متحده در نشست هانوی تسلیم شویم و یا در این گونه مذاکرات شرکت کنیم. 

به گفته چو؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا ، با ایجاد جو دشمنی و بی اعتمادی، مانع تلاش های سازنده برای مذاکرات میان سران کره شمالی و ایالات متحده شده اند. کیم (رهبر کره شمالی) قصد دارد به زودی بیانیه ای رسمی در باره موضع خود در باره مذاکرات خلع سلاح هسته ای با ایالات متحده و اقدامات بعدی کره شمالی صادر کند. 

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: چو با هشدار در احتمال تجدیدنظر کیم در باره تعلیق موقت شلیک موشک و آزمایش های هسته ای، گفت که واشنگتن فرصتی طلایی را در این اجلاس از دست داده است. 

وی افزود: می خواهم آشکار بگویم که موضع گانگستری ایالات متحده در نهایت این وضع را در معرض خطر قرار خواهد داد، هر چند روابط شخصی سران 2 کشور هنوز خوب است. 

به گفته یک کارشناس امور کره شمالی، این سخنان ممکن است مقدمه صدور ضرب الاجلی توسط پیونگ یانگ برای واشنگتن باشد. 

دومین نشست ترامپ و کیم بر سر اختلاف در باره درخواست واشنگتن برای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ و تقاضای کره شمالی برای لغو بخش قابل توجهی از تحریم های اعمال شده به دلیل آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور، شکست خورد. 

چو افزود: کیم ممکن است پس از شکست مذاکرات هانوی به علت مخالفت ترامپ با درخواست لغو برخی تحریم های پیونگ یانگ در برابر نابود کردن مجتمع اصلی هسته ای کره شمالی، تعهد خود را برای پیگیری توافقی با واشنگتن کنار بگذارد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین