کد خبر: ۵۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶

۷ تا ۸ هزار جلیقه‌زرد در پایتخت/ پلیس در پاریس به مردم یورش بُرد

در هجدهمین هفته پیاپی از اعتراضات مردمی در فرانسه، پلیس در پاریس به مردم یورش بُرد و برای سرکوب و متفرق سازی آن ها از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش استفاده کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از اسپوتنیک، درحالیکه جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه‌زردها در هجدهمین شنبه سیاه به برگزاری تجمعات خود ادامه داده‌اند، منابع رسمی این کشور تعداد بازداشت شدگان تا این ساعت را ۳۱ نفر مورد تأئید قرار داده است.

به گزارش راشاتودی، در پاریس پایتخت فرانسه پلیس در تلاش برای سرکوب و متفرق سازی مردم معترض از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش استفاده کرده است؛ مردم نیز در مقابل با بمب دودزا و پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس به مقابله با آنها می‌پردازند.

همچنین، اسپوتنیک تصاویر زنده‌ای را از درگیری‌ها در نزدیکی شانزه‌لیزه و «طاق پیروزی» در پاریس میان پلیس و معترضان مردمی به تصویر کشیده است. شدت درگیری‌ها به اندازه‌ای است که پلیس با یورش به مردم آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

شبکه تلویزیونی فرانسوی BFMTV نیز هم اکنون در خبری فوری در این خصوص اعلام کرد: بین ۷ تا ۸ هزار معترض جلیقه زرد تا این ساعت در خیابان‌های پاریس مشغول تظاهرات هستند.

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین