کد خبر: ۵۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

درخواست عربستان از ۱۲ کشور غربی برای مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان

عربستان پس از کشتار جمعی از مسلمانان در نیوزیلند ضمن ابراز نگرانی نسبت به سخنرانی‌های نژادپرستانه، از ۱۲ کشور غربی خواست تا قوانینی را به منظور ممانعت از نژادپرستی علیه مسلمانان صادر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
فهد المطیری، رئیس بخش حقوق بشر در هیأت عربستان در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در  آغاز سخنرانی خود به خانواده قربانیان حملات تروریستی در مسجد شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند که در نتیجه آن ۵۰ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند، تسلیت گفت.

به گزارش روسیاالیوم،  المطیری نسبت به سخنرانی‌ها و سیاست‌های نژادپرستانه و بی‌توجهی به این موضوع در برخی کشورها از جمله استرالیا، نیوزیلند، کانادا، ایسلند، هلند، بلژیک، آلمان، فرانسه، انگلیس، نروژ، دانمارک و سوئد ابراز نگرانی و تاسف کرد.

وی همچنین تصریح کرد: کسانی هستند که سخنرانی‌هایی کینه‌توزانه را در برخی پارلمان‌های این کشورها در میان استقبال دیگران به بهانه آزادی عقیده و بیان ایراد می‌کنند.

المطیری در ادامه افزود: ما از این کشورها می‌خواهیم که قوانینی را به منظور ممانعت از نژاپرستی علیه مسلمانان صادر کنند.

این مسؤول سعودی همچنین تاکید کرد که کشورش بارها نسبت به سخنرانی‌های نژادپرستانه علیه فرهنگ‌های دیگر در سطح ملی هشدار داده است و از دولت‌ها خواسته تا بر سخنرانی‌ها و سیاست‌های متعادلی که در یکپارچه کردن مسلمانان در جوامع این کشورها نقش دارند، تکیه کنند.

برنتون هریسون تارانت، یک فرد مسلح استرالیایی ۲۸ ساله در جریان حملات روز جمعه در نیوزیلند جان دست کم ۵۰ مسلمان را گرفت.

در جریان تیراندازی روز (جمعه) به دو مسجد در نیوزیلند ۴۹ تن از شرکت کنندگان در نماز جمعه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

نیوزیلند عموما یک کشور پذیرای مهاجران و آوارگان است و سال گذشته میلادی نخست وزیر این کشور اعلام کرده بود، کشورش میزان پذیرش آوارگان را از ۱۰۰۰ مورد به ۱۵۰۰ مورد از ابتدای سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد داد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین