کد خبر: ۵۸۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

هشدار وزیر کشور بریتانیا به شبکه‌های اجتماعی در خصوص پخش فیلم 'تروریست' نیوزیلند

ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا، به شرکت‌های صاحب شبکه‌های اجتماعی هشدار داد تا اقدام به "سالم‌سازی محتویات"شان بکنند و در غیر این صورت بایستی منتظر "اجرای اجباری قانون" باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
هشدار وزیر کشور بریتانیا پس از آن صورت می‌گیرد که مهاجم مسلح کرایست‌چرچ، نیوزیلند تصاویر این عمل‌اش را به صورت زنده از شبکه فیس‌بوک به نمایش گذاشته بود.
 
به گزارش بی‌بی‌سی‌، آقای جاوید در یادداشتی که در نشریه "دیلی‌اکسپرس" منتشر شده نوشته است: "شرکت‌های تکنولوژی و درگیر در فضای مجازی باید بیش از پیش تلاش کنند تا چنین محتواهایی منتشر نشود".
 
پخش زنده حمله به دو مسجد نیوزیلند در فیس‌بوک به مدت ۱۷ دقیقه پخش شده بود.
 
با اینکه ویدیو اصلی این اتفاق از فیس‌بوک حذف شده بود اما به سرعت در سایر شبکه‌ها از جمله یوتیوب و توییتر بازنشر شد.
 
وزیر کشور بریتانیا از مردم خواست تا از تماشای چنین تصاویر "بیمارگونه" خودداری کرده و پخش چنین تصاویری را "نادرست و غیرقانونی" خواند.
 
به نوشته آقای جاوید "بسترهای فضای مجازی و شبکه‌های مجازی مسئولند و نباید اجازه دهند تا کار یک تروریست توسط آنها انجام شود".
 
به گفته وی "تروریست فیلم حمله‌اش را با هدف پخش شدن ایدئولوژی‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند".

وزیر کشور بریتانیا تاکید کرده است که دولت پیشتر تلاش کرده‌ بود تا احتمال انجام این رفتار "غیرقانونی" مطرح شود.

دولت بریتانیا قصد دارد تا قوانین جدید در خصوص "آزار و اذیت آنلاین" را به زودی منتشر کند.
 
برنتون ترنت، مرد ۲۸ ساله استرالیایی به عنوان مظنون اصلی حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ برای نخستین بار به دادگاه برده و در حضور قاضی تفهیم اتهام شده است.
 
به گفته شاهدان عینی، فردی که به مسجد نور حمله کرده بود، جلیقه ضدگلوله به تن داشت و با یک مسلسل وارد مسجد نور شد و به سمت حاضران در مسجد شلیک کرد.
 
در پخش زنده تصاویر حمله آقای ترنت در فیس بوک، وی با یک سلاح نیمه خودکار وارد مسجد می‌شود و پس از شلیک به حاضران، بسیاری از آنان نقش زمین می‌شوند.
 
جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند این حادثه را "حمله تروریستی با برنامه‌ریزی قبلی" خوانده و گفت این یکی از سیاه‌ترین روزها در تاریخ کشورش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین