کد خبر: ۵۸۰۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

توصیه‌های ایمنی و امنیتی به کسانی که در عید نوروز به سفر می‌روند

مهمترین سلاح سارقان در برابر شما مسافران نوروزی بی‌احتیاطی و عدم توجه به نکات ایمنی است.
آفتاب‌‌نیوز :
افرادی که در روزهای تعطیلات نوروز به مسافرت می‌روند، فرصت‌هایی را در اختیار سارقان برای اعمال مجرمانه قرار می‌دهند. بنابراین نیاز است تا شما مسافران نوروزی با رعایت موارد ایمنی ضمن حفاظت از اموال خود در هنگام سفر، تمهیدات لازم برای نگهداری از منازل و دارایی‌های خود به‌کار گیرید.

نخستین اقدام: منزل مسکونی  اموال قیمتی‌تان را به فردی مطمئن بسپارید

نخستین اقدام، سپردن منزل مسکونی و اموال قیمتی به فردی مطمئن و همچنین حفاظت از اموال با ارزش در طول سفر و عدم اطمینان به افراد ناشناس است که باید از سوی شما مسافران نوروزی رعایت شود.

اقدام دوم: نصب حفاظ مقاوم بر روی دیوارها و پنجره‌ها

اگر خانه شما ویلایی است بهتر است برای امنیت بیشتر حفاظ مقاوم بر روی دیوارها و پنجره‌ها نصب کنید؛ حفاظ را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ‌ برق، علمک گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آن‌ها برای ورود به ساختمان استفاده کنند. همچنین کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند بهتر است از درب‌های آکاردئونی استفاده کنند؛ چراکه امنیت بیشتری برای خانه‌های آپارتمانی شما ایجاد می‌کند. تمامی درب‌ها و پنجره‌های خانه حتی در قسمت پشت‌بام را قفل کنید.

اقدام سوم: پرهیز از اعلام برنامه سفر خود به افراد ناشناس

سعی کنید از اطلاع دادن برنامه سفر خود و تعداد روزهایی که در سفر هستید، پرهیز کنید؛ چراکه فرصت مناسبی را در اختیار آن‌ها می‌گذارید تا با خیالی آسوده به منزل شما دستبرد بزنند. همسایه‌های امین می‌توانند زمانی که شما در منزل نیستید مراقب اوضاع باشند. با این حال مراقب باشید افراد ناشناس و غیرمطمئن را از برنامه سفر خود آگاه نکنید.

اقدام چهارم: سیستم روشنایی منزلتان را به سیستم‌های دارای زمان‌بندی مجهز کنید

اگر می‌خواهید چند روزی خانه را خالی بگذارید، بهتر است سیستم‌های روشنایی را به سیستم‌های دارای زمان‌بندی مجهز کنید. این سیستم‌ها با توجه به زمانی که روی آن‌ها تنظیم کرده‌اید در طول شبانه‌روز به‌صورت اتوماتیک روشن و خاموش می‌شوند. نکته دیگر این است که از بستن پرده‌ها بپرهیزید؛ چراکه این کار در طول ساعات روز، غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد و نشانه این است که شما در منزل نیستید.

نکات تکمیلی که باید در هنگام خروج از خانه به آن توجه کنید

1. قبل از ترک منزل خود، وسایل غیرضروری الکتریکی را خاموش کنید و درصورت امکان جریان برق این وسایل را از ناحیه فیوز مینیاتوری قطع کنید.

٢. همه وسایل گرمایشی خانه که شامل وسایل گازسوز یا نفت‌سوز می‌شود را خاموش کنید و شیر اصلی گاز را از ناحیه کنتور و یا سیلندر گاز کاملا ببندید.

٣. از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزلتان در زمان ترک خانه مطمئن شده و پس از اطمینان، محل را ترک کنید.

٤. اگر شبکه آب‌رسانی گرم و سرد خانه‌تان دچار نشتی بود، پیش از ترک خانه مشکل را رفع کنید. 

5. از قراردادن هر وسیله اضافی و یا اسباب خانه در بالکنتان خودداری کنید؛ چرا که در اثر وزش باد، احتمال سقوط این وسایل روی عابران و یا در اثر افتادن مواد آتش‌زا، امکان آتش‌سوزی وجود دارد. 

6. اما از نگهداری مواد قابل اشتعال و یا کپسول گاز اضافی در محیط خانه بپرهیزید و این گونه وسایل را در خارج از محیط منزل و در مکانی مناسب قرار دهید. امیدواریم با رعایت این توصیه‌های ساده، تعطیلات نوروزی و سفر امن شیرینی داشته باشید.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
قفل ضد دیلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
هر سارقی روشی مخصوص به خودش را برای ورود به منازل داره، برای مثال سارقی که با توپی زنی وارد میشه، فقط یک پیچگوشتی یا انبر قفلی با خودش میاره و سارقی که با دیلم زنی وارد میشه فقط یک دیلم، پس با توجه باینکه معلوم نیست سارقی که سراغ شما میاد چه روشی را استفاده میکنه، باید قفل ضد دیلم روی در نصب کنید که تمام روشهای ورود از طریق باز کردن، هک، توپی زنی و دیلم زنی قفل را غیر ممکن کنه و همچنین حفاظ ضد دیلم نیز مقابل پنجره ها، بالکن، پاسیو و نورگیر نصب کنید که خونه تبدیل به قلعه ای غیر قابل نفوذ بشه که بتونید با خیال راحت تمام چراغها را خاموش کنید و یک اعلامیه بزرگ هم برای اطلاع سارقین محترم پشت پنجره آویزان کنید که اطلاع بدید خونه نیستید و ازشون دعوت کنید شانسشون را برای ورود به خونه شما امتحان کنند، چون پس از نصب حفاظ و قفل ضد دیلم، انگار خونه شما جای در و پنجره، فقط دیوار داره.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین