کد خبر: ۵۸۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

بوریس جانسون: ترزا می نباید توافق بریگزیتش را بدون تغییر در پارلمان مجددا به رای‌ بگذارد

وزیر خارجه سابق انگلیس از ترزا می خواست به رای گذاشتن دوباره توافقش برای بریگزیت در پارلمان این کشور را به زمانی دیگر موکول کند چون برگرداندن دوباره پیش‌نویس توافق به پارلمان بدون آن که بروکسل آن را تغییر داده باشد کاری "پوچ" است.
آفتاب‌‌نیوز :
بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس عنوان کرد، بدون بازبینی و اصلاح سازوکارهای پیشنهادی مربوط به مرز ایرلند در پیش نویس توافق بریگزیت، حتی "همه کسانی که به بریگزیت اعتقاد دارند" هم از این پیش‌نویس حمایت نخواهند کرد.

به گزارش پرس اسوسیشن، چندی پیش گزارش شد که دولت انگلیس قصد دارد تا پیش از ۲۰ مه برای سومین بار پیش‌نویس مربوط به توافق بریگزیت را در مجلس عوام این کشور به رای بگذارد اما گمان برده می‌شود وی این رای‌گیری مهم را برای یک هفته دیگر به تعویق بیاندازد مگر آن که مطمئن شود این بار در این رای‌گیری این پیش‌نویس شکست نخواهد خورد..

پیش‌نویس ارائه شده از سوی ترزا می برای توافق بریگزیت نخستین بار در ژانویه و بار دوم نیز چند روز پیش در پارلمان به رای گذاشته شده و هر دو بار از سوی قانونگذاران این پارلمان رد شد.

ترزا می هشدار داده اگر بار دیگر توافق بریگزیت او در پارلمان رای نیاورد انگلیس مجبور به اعمال یک تمدید طولانی مدت در مذاکرات مربوط به بریگزیت شده و به صورت بالقوه بریگزیت منتفی خواهد شد.

به گفته بوریس جانسون توافق پیشنهادی از سوی ترزا می برای بریگزیت سبب می شود که جایگاه انگلیس به شکلی غیرقابل قبول در مذاکرات بعدی مربوط به مساله تجارت تضعیف شود و در نهایت انگلیس به "نوعی مستعمره بروکسل به لحاظ اقتصادی" تبدیل شود.

به گفته جانسون، سازوکاری که بر اساس آن بریتانیا تا زمان توافق با اتحادیه اروپا در حوزه تجارت در اتحادیه گمرکی اروپا باقی بماند، به سران بروکسل ابزارهای نامحدود برای باج گرفتن از بریتانیا می‌دهد.

وی افزود: تا چند روز دیگر یک نشست سران اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. هنوز برای اعمال تغییر واقعی در این سازوکار دیر نشده است. این واقعا پوچ خواهد بود اگر بدون حتی تلاشی برای اعمال این تغییر دوباره توافق پیشنهادی برای بریگزیت به رای گذاشته شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین