کد خبر: ۵۸۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

شرق مازندران غرق در سیلاب

در حالیکه تنها سه روز تا سال 1398 فرصت باقی است مازندران درگیر بارش شدید برف، باران و سیلاب شده است، این در حالی است که از مازندران به عنوان یکی از سه استان مکان هدف گردشگری نام می‌برند.
آفتاب‌‌نیوز :
بارش شدید برف و باران از نیمه شب گذشته در مازندران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

شدت این بارش در مازندران به گونه ای است که بیشتر، شهرهای مرکزی و شرق این استان را درگیر کرده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

این در حالی است که از روزهای گذشته مسئولان هواشناسی مازندران هشدارهای لازم نسبت به این موضوع را داده بودند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، ضمن هشدار وقوع سیل در شرق مازندران، از مسافران خواست به علت لغزندگی جاده‌ها با تجهیزات مناسب راهی سفر شوند.

همچنین هشدار داده شد که با توجه به بارش‌های شدید در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، از برپایی چادر، کوهپیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضاهای باز به طور جدی خودداری شود.

این در حالی است که با توجه به شدن بارش برف در محورهای مازندران، در حال حاضر، محور تاکام به سمنان مسدود است و تردد در هراز پس از یک وقفه کوتاه، جریان دارد.

خبرنگار ایسنا از ساری گزارش می دهد که به دلیل بارش شدید باران، به خزانه‌های برنج بسیاری از کشاورزان این شهرستان آسیب 100 درصدی وارد شده و برخی نیز کمتر خسارت دیده‌اند.

همچنین با بالا آمدن آب رودخانه تجن، پارک ملل ساری به زیر آب رفته و جزیره مصنوعی وسط آن نیز محو شده است.

خبرنگار ایسنا از نکا گزارش می‌دهد که آب رودخانه نکا، طغیان کرده و در حال افزایش است، به همین دلیل شهرداری از ساکنان حاشیه رودخانه تقاضا کرده تا منازل خود را تخلیه کرده و محیط را ترک کنند.

خبرنگار ایسنا از فریدونکنار نیز گزارش می دهد که بارندگی شدید در این شهرستان، موجب قطعی مقطعی برق در برخی نقاط شده است.

همچنین خسارت‌هایی نیز به اراضی شالیزاری و خزانه برنج در فریدونکنار وارد آمده است.

از سوادکوه نیز گزارش می رسد، راه چندین روستا مسدود است و جلسه شورای اداری این شهرستان برای کمک به مردم سیل زده لغو شد.

شرق مازندران درگیر چالش بارش شدید برف و باران

در این رابطه، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر بارندگی در محور ساری – نکا شدید گزارش شده است، گفت: به دلیل آبگرفتگی معابر در این محور، ترافیک سنگین است.

وی تصریح کرد: وجود نیوجرسی‌ها در وسط معابر مانند سد عمل می کند که اجازه خروج آب به سوی دریا را نمی‌دهد، تصریح کرد: به راهداری اعلام شده است که نسبت به برداشتن نیوجرسی‌ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: در سوادکوه شمالی نیز به دلیل بالا آمدن آب، آبگرفتگی معابر و گل و لای را شاهد هستیم.

احمدی افزود: به جهت بالا آمدن آب رودخانه تجن ساری، مردم از حضور در حاشیه این رودخانه بپرهیزند.

پرواز ها در مازندران برقرار است

سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بارش برف و باران مشکل خاصی در برنامه‌های پروازی این استان ایجاد نکرده است، گفت: تمامی پروازها از فرودگاه‌های مازندران در حال انجام است.

تخلیه برخی منازل روستاهای سوادکوه شمالی

غلامعلی فخاری معاون هلال احمر مازندران نیز اظهار کرد: مشکلات بارش برف و باران در شرق مازندران به ویژه در شهرستان‌های میاندورود و نکا بیشتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در بهشهر، گلوگاه و محور سوادکوه نیز آب گرفتگی معابر گزارش شده است، گفت: در برخی از روستاهای سوادکوه نیز آبگرفتگی مشاهده شده و برخی منازل نیز در حال تخلیه هستند.

معاون هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه در محور سوادکوه نیز بعد از تونل ورسک بارش برف صورت گرفته و مشکلاتی نیز در تردد به‌وجود آمده است، تصریح کرد: انسداد جاده‌ای از دامغان به مازندران در کیاسر به دلیل بارش شدید برف اتفاق افتاده است و با وجود هشدارهای پلیس، رانندگان از آوردن زنجیر چرخ خودداری کردند و این امر مشکلاتی را برای آنها به‌وجود آورد.

یحیی صالح طبری رئیس رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران در حالت آماده باش قرار دارد و مشکل خاصی تا به این لحظه گزارش نشده است.

آماده باش 80 اکیپ عملیاتی در مازندران

قاسم شهابی مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران نیز به ایسنا گفت: تندباد شب گذشته منجر به پارگی سیم‌ها در برخی شهرهای استان مازندران شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان های آمل، فریدونکنار و بابلسر به صورت مقطعی با قطعی برق رو به رو بوده‌ایم که به سرعت مرتفع شد و در حال حاضر مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون خسارتی به شبکه توزیع برق در مازندران وارد نشده است، گفت: ۸۰ اکیپ عملیاتی در شهرستان‌های مازندران در حالت آماده باش به سر می برند.

وضعیت راه‌های مواصلاتی مازندران

علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز با اشاره به اینکه محور ساری - کیاسر به دلیل ریزش کوه و بارش برف مسدود است، اظهار کرد: محور گلوگاه به دامغان نیز به علت شدت بارش برف و باران تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی با بیان اینکه سایر محورهای مواصلاتی باز است اما تردد به کندی انجام می شود، خاطرنشان کرد: در صورت تداوم بارش برف احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن و مسدود شدن محور کندوان نیز وجود دارد.

رئیس پلیس راه مازندران از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه حرکت کنند و زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند.

وضعیت آب و هوای مازندران

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به وضعیت جوی استان خاطرنشان کرد: از عصر دیروز سامانه جدید بارشی وارد مازندران شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان بارش ها در ساری و بندر امیرآباد با ۶۸ میلیمتر، تلوک قائم‌شهر با ۷۰ میلیمتر، دشت ناز ساری با ۶۳ میلیمتر و پل سفید با ۵۸ میلیمتر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به بیشترین میزان بارش برف در این استان، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان برف مربوط به آلاشت با ۴۰ سانتیمتر، کیاسر و بلده با ۲۷ سانتیمتر و آمل با ۴۸ سانتیمتر گزارش شده است.

اسدی با بیان اینکه در شب گذشته تند بادی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت از سمت غرب استان شروع به وزیدن گرفت، گفت: بارندگی ها در روز دوشنبه همچنان تداوم دارد و در ارتفاعات نیز به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: بارش باران و برف در مازندران، تا روز چهارشنبه به صورت پراکنده خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین