کد خبر: ۵۸۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

گلستان در خطر سیل

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت : براثر سرریز شدن آب در چند سد و طغیان رودخانه گرگان رود، خطر سیل و آبگرفتگی شهرها و روستاهای شمال غربی استان را تهدید می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی جمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان گنبدکاووس و حومه فروکش کرده اما به علت جریان آب و طغیان رودخانه ها به سمت دریای خزر، تمرکز امروز دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران گلستان به شمال غرب استان بویژه شهرستان آق قلا معطوف است.

وی اظهار کرد: حداکثر ظرفیت و تمام امکانات و تجهیزات بخش های دولتی و خصوصی گلستان برای هدایت و جلوگیری از نفوذ آب به شهر و روستاهای شمال غرب استان بویژه در شهرستان آق قلا به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: جریان شدید آب در مسیر حرکت به دریای خزر شهرستان های ساحلی گُمیشان و بندرترکمن را نیز تهدید می کند که دستگاههای امداد و نجات این مناطق نیز در شرایط آماده باش هستند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: کار تخلیه روستاهای حاشیه گرگانرود، اترک و قره سو در دستور کار قرار دارد اما در آستانه سال نو متقاعد کردن مردم برای جابجایی سخت است.

جمالی با بیان اینکه فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاران و اعضای شوراهای روستایی در مناطق یاد شده به مردم تذکر و اخطارهای لازم را داده اند، افزود: هدایت و انحراف آب در مسیرهای پرخطر نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در صورتیکه اهالی مناطق در خطر سیل مایل به مهاجرت مقطعی نباشند، مکان های اسکان موقت و اضطراری امن در سالن های ورزشی، مدارس و مساجد با تجهیزات گرمایشی و غذا پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: جاده آزادشهر - خوش ییلاق - شاهرود که بر اثر ریزش کوه، سیل و برف در چندین نقطه مسدود شد همچنان بسته است و طی 72 ساعت آینده احتمال بازگشایی آن وجود دارد.

وی گفت: جاده گرگان - توسکستان - شاهرود احتمالا تا اواخر وقت امشب برای تردد بازگشایی می شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه سیل تاکنون جان 2 کودک 5 و 2 ساله را در روستاهای آزادشهر و کلاله گرفت، گفت: خسارات وارده به بخشهای مختلف استان پس از جمع بندی نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا و مطابق آخرین آمار از یکشنبه گذشته که سامانه سرد بارشی وارد گلستان شد؛ در برخی مناطق استان بارش بیش از 290 میلمتر و در نقاط کوهستانی برف تا یک متر گزارش شده است.

بارندگی در برخی مناطق گلستان از جمله گرگان همچنان ادامه دارد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین