کد خبر: ۵۸۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵

بازدید هوایی وزیر دفاع روسیه از سوریه

وزارت دفاع روسیه فیلمی از سفر وزیر دفاع این کشور به سوریه منتشر کرده است که نشان می دهد سرگئی شایگو بازدید هوایی نیز از سوریه داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
در این فیلم که در فیس بوک وزارت دفاع روسیه منتشر شده، چند جنگنده سوخو-35 اس روسیه نیز دیده می شوند که گویا درحال اسکورت وزیر دفاع این کشور در آسمان سوریه هستند.

در ادامه گزارش گفته می شود که این جنگنده ها از پایگاه هوایی حمیمم روسیه در استان لاذقیه سوریه به پرواز درآمده اند.

شایگو در سفر غیرمنتظره خود به سوریه علاوه بر این کار، با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز دیدار کرد و نامه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به وی داد.

وزارت دفاع روسیه و کرملین تا این لحظه به محتوای نامه پوتین به اسد هیچ اشاره ای نکرده است اما از بخش اطلاع رسانی وزارت دفاع روسیه خبر رسیده است که شایگو در جریان مذاکره با اسد با وی در خصوص مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه، مسائل مربوط به تامین امنیت در منطقه خاورمیانه و حل و فصل اوضاع سوریه در دوره پس از پایان مناقشه گفت وگو کرده است.

در این دیدار موضوع بازگشت داوطلبانه مهاجران سوری به کشور خود و ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه نیز مطرح شده است.

رسانه های روسیه نیز گزارش داده اند که شایگو به اسد گفته با حمایت روسیه موفقیت های قابل توجهی در مبارزه با تروریسم بین المللی و پایان دادن به اعمال آنها و جلوگیری از گسترش این پدیده در سوریه به دست آمده است. 

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین