کد خبر: ۵۸۱۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

خسارت سیلاب به 50 روستای گنبدکاووس

فرماندار ویژه گنبدکاووس از خسارت سیلاب ناشی از بارش های 48 ساعت گذشته به 50 روستای این شهرستان واقع در شرق گلستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در تشریح وضعیت شهرستان گنبدکاووس پس از بارش های اخیر در جمع خبرنگاران گفت: در 48 ساعت گذشته به دلیل بارش های سنگینی که در منطقه شهرستان گنبدکاووس واقع شد، با یک سیلاب جدی روبرو شدیم که حدود 50 روستا آسیب دیدند و 25 درصد از شهر گنبد نیز بین 1 تا یک و نیم متر آبگرفتگی داشت.

وی به ثبات نسبی وضعیت از صبح روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: تا شب گذشته نگرانی جدی در مورد آب های سرریز سد گلستان و جاری شدن آن از طریق رودخانه گرگانرود به سمت گنبدکاووس وجود داشت که این نگرانی از صبح امروز کاهش یافته است.

خسارت سیلاب به 50 روستای گنبدکاووس

وی در خصوص وضعیت حادثه دیدگان سیل این شهرستان نیز گفت: اسکان و امداد رسانی آسیب دیدگان از سیلاب، از دیروز آغاز شده است و تعداد قابل توجهی از مدارس ،مساجد و سالن های ورزشی شهر به این موضوع اختصاص یافته اند.

کریمی خاطرنشان کرد: با مدیریت خوبی که در حوزه سیلاب صورت پذیرفت، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مفقودی و یا فوتی گزارش نشده است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به بیمه بودن حدود 26 هزار باب منزل مسکونی و 6 هزار مرکز تجاری و مغازه در گنبدکاووس، گفت: آسیب دیدگان از این ناحیه می توانند با مراجعه به ستادی که در شهرداری مستقر شده تا سقف 160 میلیون ریال با انجام مراحل کارشناسی و تایید بیمه از مزایای آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در دو روز گذشته و سرریز آب سدهای بوستان و گلستان در مناطق بالادست گنبدکاووس باعث پرآبی رودخانه گرگانرود، در معرض خطر سیل قرار گرفتن و ایجاد خسارت هایی در شهر گنبدکاووس و روستاهای پایین دست این سد در شرق گلستان شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین