کد خبر: ۵۸۱۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۱

اشکالی دارد گالری‌ها در نوروز تعطیل باشند؟

یک گالری‌دار بر این باور است که تعطیلی گالری‌ها در نوروز یک رسم نانوشته است که یکی از مهمترین دلایل آن احتمال کم‌رونقی نمایشگاه در نوروز عنوان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
فرهاد آذرین، مدیر گالری «آتبین» در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تعطیلی اکثر گالری‌ها در تعطیلات نوروز، اظهار کرد: این موضوع شاید یک رسم در میان گالری‌داران باشد. مبنای این رسم بیشتر این است که اغلب مخاطبان گالری‌ها در تعطیلات نوروز تهران را ترک می‌کنند.

او ادامه داد: از طرف دیگر نیز نیروهای انسانی گالری‌ها نیاز دارند که ایامی را در طول سال تعطیل باشند تا استراحت کنند. همچنین خیلی از گالری‌دارها این نگرانی را دارند که در عید با کم‌رونقی مواجهه بشوند. با این وجود برخی از گالری‌ها همانند «آتبین» در تعطیلات نوروز با تماس قبلی در دسترس علاقه‌مندان هستند.

آذرین خاطرنشان کرد: البته افرادی هم که از خارج از کشور یا شهرهای دیگر به تهران می‌آیند می‌توانند مخاطبان خیلی خوبی برای گالری‌ها باشند. سال گذشته نیز در یکی از باغ‌موزه‌های تهران آثار هنری به نمایش گذاشته شده بود که اتفاقاً توانست تجربه موفقی را هم رقم بزند؛ البته باغ‌موزه این امکان را فراهم می‌کند که مخاطب گذری بیشتری داشته باشد، در حالی که بازدید از گالری‌ها وابسته به شناخت مخاطب است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت صدور مجوز برای گالری‌ها با توجه به اینکه در سال ۹۷، ۲۸ گالری مجوز گرفته‌اند، اظهار کرد: در ابتدا باید بررسی کرد که این مجوزها در چه دوره‌ای از سال صادر شده است؛ چراکه از دوره ریاست جدید مرکز هنرهای تجسمی و با حضور آقای مظفری یکی از آسیب‌های این حوزه، صدور بی‌رویه مجوز برای گالری‌ها عنوان و تلاش شده است که از صدور مجوزهای بی‌رویه جلوگیری شود.

این گالری‌دار تاکید کرد: البته ما از انجمن صنفی و معاونت تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهش کرده‌ایم که انجمن صنفی گالری‌ها نیز در صدور مجوز گالری‌ها حق رأی داشته باشند و الان نیز منتظر پاسخ در این مورد هستیم. به طور کلی به نظر می‌رسد که روال صدور مجوزهای بی‌رویه تغییر کرده است. به هر حال ذهنیت ریاست قبلی بر کثرت‌گرایی بود و به بحث صدور گالری‌ها به عنوان یک فعالیت اقتصادی نگاه می‌کردند که اصلاً این‌چنین نیست. در حالی که حضور گالری‌دارهای بی‌تجربه و فعالیت‌های غیرحرفه‌ای تأثیرات منفی به دنبال دارد که ما هنوز هم شاهد برخی از آن‌ها هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین