کد خبر: ۵۸۱۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

پیام توییتری ظریف برای نوروز

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توییتر نوروز را تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت که بسیاری از مردم در ایران و سراسر جهان به جشن گرفتن نوروز و سال جدید می‌پردازند.

وی در ادامه نوشت که نوروز به معنای تجدید طبیعت، افکار و اعمال و مهم‌تر از همه آرزو برای آینده‌ای روشن‌تر است.

ظریف در انتهای پیام خود نوروز به تمامی مردم جهان تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز گذشته نیز در پیامی دیگر با اشاره به نوروز گفته بود: فردا ایرانیان – و کسان دیگر در منطقه و فراتر از آن – به جشن نوروز می‌پردازند و آمدن بهار و آغاز سال نوی پارسی را گرامی می‌دارند. همین مسئله گواهی بر شخصیت، روح و رادمردی مردم کشورمان است که علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای بی‌مانند، غیر انسانی و نامشروع به جشن می‌پردازند. در واقع، علی‌رغم تاکتیک‌های قرون وسطیی که آمریکا برای نابودی معیشت مردم ایران اتخاذ کرده است، حس امیدواری آن‌ها همچنان استوار است.

وی در ادامه اظهار کرد: این مسئله تازه‌ای نیست. مردم‌مان به هفت رئیس‌جمهور آمریکایی متوالی نشان داده‌اند که ما ایرانی‌ها نه‌تنها در مقابل مشقت‌ها، استقامت به خرج می‌دهیم بلکه از آن به عنوان فرصتی برای دگرگون کردن خود و برای پیشرفت استفاده می‌کنیم.

این دیپلمات کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه نوروز نمایانگر فرهنگ تجدید و امیدواری است، گفت: ما نه تنها تجدید طبیعت را جشن می‌گیریم بلکه به احیای افکار، اعمال و تلاش‌هایمان برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر برای خودمان، خانواده‌هایمان، کشورمان و همچنین سیاره‌مان عهد می‌کنیم. این سال، ما در دولت جلودار این سنت هستیم درحالی که بار دیگر بر تلاش‌مان برای بهتر ساختن زندگی مردم – چه در داخل و چه در خارج - تاکید می‌کنیم.

وی همچنین گفت: در سال آتی، ایرانی‌ها سهم‌شان را از اقتصادی جدید می‌گیرند که به طرز عمده‌ای از معیشت‌شان حفاظت می‌کند. این اقتصاد نشانگر پیوستگی، راندمان، شفافیت و مهم‌تر از همه مسئولیت‌پذیری بیشتر است. در مقابل، ما به همکاری با شرکایمان ادامه می‌دهیم تا آجر به آجر، دیوار غیرانسانی را دولت آمریکا به دورمان کشیده است، خراب کنیم.

محمد جواد ظریف در ادامه تصریح کرد: ما بیش از هرچیزی در فائق آمدن به این چالش‌ها به مردم خودمان متکی هستیم؛ اما با این حال، از همکاری سازنده با کشورهای بیشتری که همگی‌شان از قلدری آمریکا به سطوح آمده‌اند استقبال می‌کنیم. ما چه با کشورهای همسایه‌مان همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم و چه با شرکایمان در توافق هسته‌ای و فراتر آن، همچنان به تلاش‌مان برای تثبیت جایگاه‌مان به عنوان مرکز تجارت و بازرگانی در منطقه ادامه می‌دهیم.

ظریف با تاکید بر آسان نبود راه پیش‌رویمان اظهار کرد: باید به آن‌هایی که قصد آسیب رساندن به ما را دارند یادآوری کنم که ایرانی‌ها بیش از ۳۰۰۰ روز نو را جشن گرفته‌اند و پیش از آنکه تسلیم دیکتاتور شوند، روزهای نو بسیاری بیشتری را جشن خواهند گرفت.

وی همچنین گفت: ما باافتخار در مقابل تهاجم‌های بسیاری دوام آورده‌ایم؛ اما مردم‌مان به طور پیاپی نشان داده‌اند که تمایل زیادی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و جهانی دارند و خواهان گفت‌وگو و همکاری‌های سازنده هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در انتها با تبریک نوروز گفت: به تمامی هم‌میهنان ایرانی و تمامی کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند، آرزویم برای داشتن سال جدید شادتر، سالم‌تر و پرامیدتر را گرامی می‌دارم. ایرانی‌ها با امید و ایمان نشان داده‌اند که چیزی نمی‌تواند جلویمان را برای دست‌یابی به آینده‌ای درخشان‌تر بگیرد. همانطور که مولوی می‌گوید:

آمد بهار عاشقان، تا خاکدان بستان شود / ‏آمد ندای آسمان، تا مرغ جان پران شود!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین