کد خبر: ۵۸۱۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

پامپئو: اسرائیل دوستی بهتر از ایالات متحده ندارد

وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) تاکید کرد که ایالات متحده بهترین دوست اسرائیل است.
آفتاب‌‌نیوز :
 مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی، خطاب به وی گفت: تو می‌دانی که اسرائیل دوستی بهتر از ایالات متحده آمریکا ندارد. این تنها یک سخن نیست، بلکه کاری است که روزانه بر اساس منافعمان انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری القدس العربی، وزیر خارجه آمریکا گفت: من در مورد حماس و حزب الله صحبت کردم. تمامی این گروه‌ها خطری را بر ثبات منطقه و اسرائیل ایجاد می‌کنند. ایالات محتده تعهد اخلاقی و سیاسی نسبت به ممانعت از تحلیل ثبات منطقه‌ای توسط گروه‌های متخاصم دارد و این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

پامپئو روز گذشته وارد اراضی اشغالی شد. وی پیش از این به کویت رفته بود و فردا به لبنان می‌رود.

در همین حال، رئیس رژیم صهیونیستی گفت: می‌دانیم که شما فردا به لبنان سفر می‌کنید، اما دوست دارم اشاره کنم زمانی که ما از لبنان صحبت می‌کنیم لبنان جدای از حزب الله نیست. اگر هر رخدادی از سوی لبنان در قبال اسرائیل صورت بگیرد، ما لبنان را مسئول این امر خواهیم خواند.

وی ادامه داد: ما بسیار از آنچه رخ می‌دهد، نگران هستیم و این علی‌رغم کنترل ما بر اوضاع است. ما با ایرانی‌ها مشکلاتی داریم و من مطمئن هستم که تو در این خصوص با نخست وزیر اسرائیل صحبت کرده‌ای. ما همچنین مشکلاتی با رخدادهای صورت گرفته در سوریه داریم.

رئیس رژیم صهیونستیی در مورد اوضاع غزه نیز گفت: مسئله مهمتر برای ما در حال حاضر رابطه و وضعیت فلسطینی‌ها در غزه است. دو میلیون نفر در اوضاع بسیار دشواری "تحت سیطره ۵۰ الی ۶۰ نفر در سازمان‌های تروریستی" به سر می‌برند. ما نمی‌توانیم با "سازمان‌های تروریستی" مذاکره کنیم، اما با این وجود باید با یک شخص مذاکره کنیم؛ به همین دلیل میانجی‌گران مصری برای حل مشکلات فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین