کد خبر: ۵۸۱۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

راه آهن گرگان - تهران همچنان مسدود است

مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 کشور گفت: خط ریلی گرگان - تهران بر اساس تصمیم سازمان مرکزی و برای رفع آبگرفتگی باقیمانده ناشی از سیل و با هدف حفظ ایمنی بیشتر همچنان بسته است اما تردد به صورت منطقه ای از مبدا استان گلستان جریان دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
رحمت الله میرزاعلی امروز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر تردد قطارهای کوپه ای از گرگان به تهران متوقف شده اما ریل باس حومه ای، روزی 2 نوبت مسافران را به سمت شیرگاه در استان مازندران جابه جا می کند.

به گفته وی، راه آهن سراسری گرگان - تهران خسارتی از حوادث و به خصوص سیلاب چند روز گذشته گلستان ندید اما آبگرفتگی با حجم زیاد محدوده زیادی از ریل را به زیر آب برده و غرقاب کرد.
وی همچنین به توقف حرکت قطار گرگان - اینچه برون در مرز ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این خط آهن دچار آسیب نشده اما با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان گلستان، حرکت آن برای مدت یک هفته متوقف شده است.

مسوول روابط عمومی راه آهن شمال شرق 2 کشور همچنین به انباشت حجم فراوان آب در حاشیه خط ریلی گرگان - اینچه برون در حوالی شهر آق قلا اشاره کرد و گفت: برای سرعت بخشی به تخلیه و هدایت سیلاب به خارج از شهر، چند کانال انتقال زیر این خط ریلی ایجاد شد تا انباشت آن به خط راه آهن آسیب وارد نکند.

میرزاعلی ادامه داد: به دلیل ارتفاع بالاتر خط ریلی گرگان - اینچه برون، حجم فراوانی از آب ناشی از سیل در قسمت شرقی این مسیر ریلی در آق قلا انباشته شده که ایجاد این کانال های انتقال آب و هدایت آب به سوی مراتع صوفیکم و اراضی زراعی غرب آق قلا، این مشکل را برطرف خواهد شد.

بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در گلستان بر جای گذاشت و جان 2 کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت. 

از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین