کد خبر: ۵۸۱۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

۲۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد دچار گازگرفتگی شدند

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اورژانس ۱۱۵ از ساعات نخست سال ۹۸ تاکنون به ۲۰ نفر با علائم گازگرفتگی در مناطق مختلف استان خدمات پزشکی ارایه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جلال پوران فرد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:  ۶ نفر در منطقه دشتروم بویراحمد که دچار گاز گرفتگی شده بودند با خودروی شخصی به پایگاه ۱۱۵ مراجعه کردند و پس از حضور در آمبولانس توسط تکنسین‌های اورژانس، خدمات پزشکی ازجمله اکسیژن درمانی دریافت کرده و سرپایی، درمان شدند.

وی ادامه داد: در مجموع از روز نخست سال تاکنون ۲۰ نفر در قلعه ریسی، تنگ سرخ، دشتروم و یاسوج با علائم گاز گرفتگی تحت درمان قرار گرفته اند که در چهار مورد گزارش مسمومیت با گاز منوکسید کربن، ۸ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۱۲ نفر نیز به بیمارستان و درمانگاه‌های استان انتقال یافتند.

پوران فرد تصریح کرد: گاز منوکسیدکربن گازی بی بو و بی مزه است که در استان کهگیلویه و بویراحمد به علت هوای سرد و استفاده از وسایل گرمایشی و عدم رعایت نکات ایمنی جان هموطنان و مسافران نوروزی را به خطر می‌اندازد.

وی از مسافران و گردشگرانی که به این استان سفر کرده اند خواست در چادر‌های مسافرتی از وسایل گرمایشی همچون پیک نیک و زغال به هیچ وجه استفاده نکنند.

پوران فرد ادامه داد: از علایم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن تهوع، استفراغ، سرگیجه و سردرد است که مردم و مسافرین در صورتی که دچار چنین مشکلاتی شدند باید ضمن تماس با اورژانس ۱۱۵، بیمار را درهوای آزاد قرار داده تا نیرو‌های امدادی برسند.

وی تاکید کرد: نیرو‌های اورژانس پیش بیمارستانی با اولین تماس شهروندان در کمترین زمان ممکن بر بالین بیماران حاضر می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین