کد خبر: ۵۸۱۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

واتس‌اپ به جنگ با شایعه پراکنی‌های مجازی می‌رود

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ درحال تست یک قابلیت جدید است تا کاربران بدان وسیله بتوانند پیام‌های مخرب و اخبار جعلی در این پلت‌فرم را به سادگی تشخیص دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
اپلیکیشن واتس‌اپ که بدون شک بزرگترین برنامه پیام رسان موبایل محور در جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که به تازگی تصمیم گرفته است با انتشار اخبار کذب و دروغین به مقابله بپردازد و ابزاری را در اختیار کاربرانش قرار دهد تا بتوانند به راحتی پیام‌های مخرب، آلوده و همچنین آن دسته از پیام‌هایی که قبلاً برای تعداد زیادی از کاربران ارسال شده است، تشخیص دهند و بدین ترتیب واتس اپ اقدام مؤثری برای مقابله با تلاش گروه‌های مختلف برای شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب و دروغین را اتخاذ و عملی کرده است.

البته این در حالیست که هنوز واتس اپ این قابلیت جدید را منتشر نکرده و هم اکنون در مراحل تست و اجرای آزمایشی قرار دارد.

بر اساس این ویژگی جدید که در ابتدا برای سیستم عامل اندروید طراحی و برنامه نویسی شده است، در صورتی که یک پیام بیشتر از ۵ بار برای افراد مختلف ارسال و فوروارد شده باشد، با برچسب "ارسال به افراد متعدد" یا (frequently forwarded) ظاهر می‌شود تا به کاربران این امکان را بدهد که از انتشار بیش از چند بار آن باخبر و مطلع شوند.

طبق گزارش وب سایت phonearena ، غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر تحت تأثیر مسائل گوناگونی که در جهان فناوری رخ داد و برخی دیگر از مسائل سیاسی را تحت تأثیر خود قرار داد، از سوی نهادهای دولتی و نظارتی و مسئول در کشورهای مختلف به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفتند تا به مقابله جدی با انتشار اخبار کذب و دروغین که قدرت زیادی در تشویش اذهان عمومی دارد، بپردازند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس‌اپ میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- تو آخر یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین