کد خبر: ۵۸۱۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴

نوبخت: حادثه شیراز هیئت دولت را متاثر کرد/ ممانعت جدی از تکرار این حوادث

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور با تاکید براینکه حادثه شیراز همه اعضای هیئت دولت را متاثر کرد، خواستار اعلام و گزارش تمهيدات لازم براي جلوگيري و كاهش خسارت‌های ناشی از بارندگی‌ها در فارس طي روزهاي آينده شد .
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت شامگاه دوشنبه ٥ فروردين در ستاد بحران استان بيان كرد:  با شدت گرفتن بارش‌ها از پايان اسفند احتمال وقوع سيل دور از ذهن نبود اما آنچه كه در استان‌هاي شمالي اتفاق افتاد غيرقابل پيش‌بيني بود. 

وي با بيان اينكه علي‌رغم طولاني بودن روند بارش‌ها اما كمترين تلفات جاني را داشتيم، افزود: هرچند كه خسارت جاني و مالي زيادي به استان‌هاي شمالي وارد شده اما  با كمك‌هاي بلاعوض و مساعدت‌هاي ارزان قيمت تلاش خواهيم كرد كه خسارت‌ها را جبران كنيم . 

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور ادامه داد: اين مهم با اختصاص تنخواه‌هاي مناسب به استان‌هاي خراسان شمالي، مازندران و سمنان مديريت شد اما خبر حادثه امروز شيراز نگران كننده بود و همه اعضاي هيئت دولت از وقوع آن بسيار متاثر شدند . 

نوبخت خاطرنشان كرد: با دستور مستقيم رياست جمهوري به وزراي بهداشت، اطلاعات و بنده ماموريت داده شد كه با توجه به عمق اين اتفاق دردناك سريعا به منطقه اعزام شويم . 

وي اضافه كرد: آنچه كه براي دولت بسيار مهم است عدم تكرار اين اتفاق و رخداد سيل در روزهاي آينده است، چرا كه جمع زيادي از هم‌وطنان در اين شهر براي مسافرت حضور پيدا كرده‌اند كه نبايد اين حادثه به هيچ وجه تكرار شود . 

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور تاكيد كرد كه با توجه به تداوم بارش در استان فارس، اگر امكان طغيان رودخانه‌ها به ويژه در كلانشهر شيراز وجود دارد بايد با مرتفع شدن ایرادات، از هر گونه خسارات به نفوس و اموال مردم پيشگيري كرد . 

وي همچنين با تاكيد بر اينكه آنچه كه اتفاق افتاد نيازمند بررسي است كه آيا غفلت و سستي در اين باره انجام شده بود يا نه؟ گفت: صرف نظر از اينكه امكان دارد در فضاي مجازي مسائلي مطرح شود اما اهميت دارد كه به لحاظ تحليلي به جمع بندي‌هاي مناسب برسيم . 

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور يادآور شد: عده‌اي از هم‌وطنان عزيز جان خود را از دست داده‌اند كه ضمن ابراز همدردي دولت با خانواده‌هاي اين عزيزان، تعدادي از ميهمانان در شيراز بستري هستند كه وزير بهداشت هم‌اينك حضور يافته‌اند كه تسريع در روند درماني آنها را فراهم كنند. 

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین