کد خبر: ۵۸۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

کاهش چشمگیر کشفیات سمندر، مارآبی و لاک‌پشت در نوروز ۹۸

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از کاهش ۱۷۰ درصدی کشفیات لاک‌پشت و مار آبی در نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: امسال کشفیات سمندر صفر بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: عرضه و کشفیات لاک‌پشت و مار آبی حدود ۱۷۰ درصد کاهش یافته است و با حضور گسترده محیط‌بانان بحث پیشگیری تخلفات خرید و فروش گونه‌های ارزشمند با جدیت پیگیری شد.

وی تاکید کرد: قطعاً اطلاع‌رسانی‌ها در کاهش عرضه گونه‌های شاخص مثل سمندر، لاک‌پشت و مار آبی تاثیر بسیاری داشته است.

فرمانده یگان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در بهار ۹۸ همراهی مردم ایران برای حفظ محیط زیست کشور چشمگیر بوده است، گفت: خوشبختانه تا صبح روز دوشنبه (پنجم فروردین) هیچ گزارش آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان محیط زیست در هیچ نقطه از کشور نداشتیم.

محبت خانی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم که از روشن کردن آتش در مناطق بکر و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و اگر هم آتش روشن کردند، هنگام ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان با اشاره به همراهی محیط‌بانان استان‌های سیل‌زده مازندران و گلستان با مردم این مناطق گفت: تصاویری از محیط‌بانان به ویژه‌ محیط‌بانان استان گلستان دریافت کردم که در کنار سایر نهادها، در حال کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده بودند و حتی جیره غذایی خود را هم در بین سیل‌زدگان توزیع کردند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین