کد خبر: ۵۸۲۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

مه گرفتگی در 8 استان و انسداد در 3 جاده اصلی کشور

معاون عملیات پلیس راه کشور اعلام کرد: هم اکنون در 8 استان کشور مه گرفتگی همراه با کاهش دیده گزارش شده است، لذا هموطنان سفر خود را تا مساعد شدن شرایط جوی به تعویق بیاندازند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ حسن خسروجردی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، کردستان و اصفهان (ارتفاعات)، فارس( شیراز-کازرون) و قزوین(قزوین-رشت) مه گرفتگی همراه با کاهش دیده گزارش شده است، لذا هموطنان در صورت تردد در این جاده ها حتما از مه شکن استفاده کرده و فاصله جانبی با خودروی جلویی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در صورتی که امکان دارد سفر خود را تا مساعد شدن شرایط جوی به تعویق بیاندازند.

وی اضافه کرد: همچنان سه محور اصلی در کشور از جمله هراز، شاهرود به آزاد شهر به دلیل بارش باران و ریزش کوه و محور کوهرنگ به مسجد سلیمان در چهارمحال و بختیاری به دلیل بارش برف مسدود است. همچنین با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی هموطنان تا اطلاع ثانوی ازسفر به استان های خوزستان، بوشهر، لرستان، شرق کردستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، البرز، تهران و جنوب قم به دلیل بروزسیلاب خودداری کنند.

وی همچنین از هموطنان خواست قبل ازسفر از طریق سامانه 141 و راهور 120 در جریان وضعیت جوی و ترافیکی قرار گیرند و در حین رانندگی با سرعت مطمئنه بویژه در جاده های لغزنده رانندگی کنند.

خسروجردی نسبت به طغیان رودخانه ها هشدار داد و گفت: هموطنان از اسکان در اطراف رودخانه ها پرهیزکنند و سفرهای خود را با توجه به وضعیت جوی استان ها به تاخیر بیندازند.

وی با اشاره به وعضتی جوی وترافیکی گفت: هم اکنون در استان های همدان(اکثر جاده ها)، گیلان و اردبیل(اسالم-خلخال و آستارا-اردبیل )،مرکزی( اراک-توره)، اصفهان( داران-الیگودرز و میمه – دلیجان)، لرستان( بروجرد-اراک، الشتر-هرسین و الیگودرز- اصفهان) و کردستان ( دهگلان-قروه) بارش برف گزار شده است هموطنان در صورت تردد در این مسیرها حتما مجهز به زنجیر چرخ باشند و مواد غذایی کافی به همراه داشته و باک بنزین آن ها پر باشد.

سرهنگ خسروجردی گفت: هم اکنون در استان های سمنان، همدان، لرستان، مرکزی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس، گیلان، اصفهان، مازندران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کردستان و یزد (اکثر جاده ها) بارش باران گزارش شده است و ترافیک در سطح جاده ها روان است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین