کد خبر: ۵۸۲۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰

تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه به ۱۲۷۱ متر رسیده است

معاون حفاظت و بهربرداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: امروز تراز اکولوژیکی دریاچه به ۱۲۷۱ متر رسیده که این میزان نسبت به سال ۹۱ یک سانتی متر نیز افزایش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی جلیل زاده در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ۶۰ درصد وسعت دریاچه ارومیه دارای آب است که تراز دریاچه نسبت به اول مهرماه، ۷۴ سانتی متر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اقدمات انجام شده از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان در احیای دریاچه ارومیه، افزود: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی مسئولیت لایروبی بخشی از رودخانه‌ها را برای سهولت انتقال آب به دریاچه ارومیه برعهده دارد که در این راستا و برای جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، نیز اقدامات مهمی انجام شده است.

وی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای در فصل غیر زراعی تمامی کانال‌های آبیاری در رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه را مسدود کرده و اکنون آب رودخانه‌ها جریان داشته است و به راحتی وارد پیکره‌ی دریاچه‌ی ارومیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، جلیل زاده ادامه داد: رها سازی آب سدها نیز از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای برای احیای دریاچه ارومیه است که در این خصوص آب سدهای حوضه‌ی دریاچه ارومیه از جمله سد قلعه چای در فصل غیر زراعی به پیکره‌ی دریاچه رها سازی شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین