کد خبر: ۵۸۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

نجات جان 7 مادر باردار پرخطر در مناطق روستایی سراوان

با سرعت عمل و اقدام به موقع تیم های کشیک بهداشت و درمان در تعطیلات عید و همچنین با پیگیری بهورزان و مشارکت مردم 7 مادر باردار پرخطر که مراجعه ای به پزشک نداشتند به بیمارستان رازی سراوان منتقل و زایمان آنان با موفقیت انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این مطلب که سرعت و اقدام به موقع در نجات جان بیماران پرخطر بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشهای واصله، برخی از این مادران باردار دچار پرفشاری خون و دیابت بوده اند لذا  اگر سرعت در انتقال به موقع این مادران به بیمارستان صورت نمی گرفت قطعا جان 7 نفر از مادران و نوزادان  با خطر جدی مواجه می شد.
وی ادامه داد: بر اساس پیگیری بهورزان محلی، این مادران باردار برای مراجعه به پزشک مقاومت می کردند لذا با گزارش به موقع و مراجعه تیم های بهداشت و درمان شهرستان و انجام معاینات لازم و تشخیص موارد پرخطر با مشارکت خوب مردم در سریعترین زمان ممکن با آمبولانس به مراکز درمانی شهرستان منتقل شدند و خدمات مراقبتی بهداشت و درمان زیر نظر پزشکان متخصص برای آنان ارائه شد.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن تقدیر از مردم عزیز و تیم های بهداشت و درمان و مشارکت بزرگان محلی سراوان در جهت نجات جان این مادران باردار را مصداق بارزی از همدلی مردم با خدمتگزاران عرصه سلامت عنوان کرد و افزود: قطعا مشارکت مردم در عرصه سلامت، زمینه ساز ترویج فرهنگ سلامت خواهد شد. گفتنی است: زایمان این مادران با انجام مراقبتهای تخصصی در بیمارستان سراوان انجام و حال عمومی مادران و فرزندان مطلوب گزارش شده  است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین