کد خبر: ۵۸۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲

همکاری های نفتی ایران و روسیه ادامه می یابد

وزیران نفت ایران و انرژی روسیه امروز دوشنبه ضمن دیدار و گفت وگو درخصوص آخرین تحولات بازار نفت در مسکو، برگسترش طرح ها و همکاری های دو کشور تاکید کردند. همکاری های نفتی ایران و روسیه ادامه می یابد
آفتاب‌‌نیوز :
دیدار بیژن نامدار زنگنه و آلکساندر نوواک با حضور مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه روز دوشنبه در ساختمان وزارت انرژی روسیه بیش از دو ساعت به طول انجامید. 

دو طرف درخصوص مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه ازجمله در عرصه سوخت و انرژی و اوضاع بازار جهانی نفت و همکاری درچارچوب اوپک پلاس (کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه روابط ایران و روسیه مطابق برنامه توسعه می یابد، اظهار داشت: ما بطور پیگیر سیاست سران دو کشور برای گسترش مجموعه همکاری های دو کشور را اجرا می کنیم.

وی افزود: ما برای تحکیم پایه های حقوقی و اجرای طرح های کلیدی سرمایه گذاری دو کشور تلاش می کنیم.

نوواک که ریاست طرف روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه را برعهده دارد، از توسعه همه جانبه مناسبات دو کشور بویژه در عرصه نفت و انرژی ابراز خرسندی کرد.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: اراده رهبران ایران و روسیه بر گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه قرار گرفته و همه باید در این مسیر حرکت کنیم؛ همکاری های ایران و روسیه نیز تقویت خواهد شد و در این مذاکرات درباره توسعه میدان های نفتی (ایران) مذاکراتی داشتیم.

نوواک گفت: با دوستان ایرانی در چارچوب های چندجانبه در وهله اول در قالب اجرای توافق های اوپک پلاس و مجمع کشورهای صادر کننده گاز همکاری می کنیم.

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت که پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه روز 18 ماه ژوئن (25 خرداد ماه) در اصفهان برگزار می شود.

زنگنه نیز در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت که مذاکرات با طرف روسی در دو محور شامل روابط دوجانبه ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی و وضعیت بازار جهانی نفت برگزار شد.

وی با بیان اینکه درخصوص تحریم های آمریکا هم گفت وگو کردیم اضافه کرد: ما گفتیم که سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت شامل ایران، ونزوئلا و روسیه مورد تحریم های غیرقانونی آمریکا قرار دارند و این مساله باعث شده در میان مدت و کوتاه مدت بازار بی ثبات شود و این مساله نگرانی مصرف کنندگان نفت را در پی داشته باشد.

وزیر نفت ایران درباره ساز و کار مالی اروپا برای تسهیلات روابط مالی با کشورمان در چارچوب برجام نیز گفت: ما انتظارمان از اروپا بیش از این بود اما امیدواریم همین ساز و کار کنونی نیز فعال و موثر باشد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین