کد خبر: ۵۸۲۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
خبرگزاری رویترز:

آمریکا در حال بررسی تحریم جدید بخش‌های جدیدی از اقتصاد ایران در سالگرد برجام است

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های دولت آمریکا می نویسد ایالات متحده در حال بررسی تحریم بخش‌های جدید از اقتصاد ایران است که تاکنون مورد تحریم قرار نگرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
رویترز  بدون نام بردن از یک مقام ارشد دولت پرزیدنت ترامپ نوشت:‌ آمریکا قصد دارد این تحریم‌های جدید را در سالگرد خروج ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام اعلام کند.

به گزارش آفتاب نیوز، ایالات متحده می‌گوید که توافق هسته ای با ایران در رفتار این کشور تاثیر مثبتی نداشته است. به گفته مقامات آمریکا، جمهوری اسلامی بزرگترین دولت حامی تروریسم است، برنامه موشک بالستیک خود را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می دهد، و عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.

مقام ارشد به رویترز گفته است که هدف اصلی این تحریم‌های جدید ادامه فشار بر جمهوری اسلامی ایران است: «می خواهیم شرکت‌های تجاری این تصور را داشته باشند که تجارت با ایران، در حال حاضر یک ایده‌ افتضاح است.»

با اینکه دولت ترامپ بر ایران فشار وارد کرده اما هنوز برخی کشورها از جمله چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه برای خرید نفت از ایران از تحریم های ایالات متحده معاف شده اند.

هنوز کاخ سفید واکنشی به گزارش رویترز نشان نداده است اما روز دوشنبه، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در یک مصاحبه رادیویی گفت جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی هر دو خطراتی برای آمریکا و متحدانش هستند. پمپئو همچنین وعده داد مذاکراتی دیگر میان رهبر کره شمالی و پرزیدنت ترامپ در راه است.

خبرآنلاین 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین