کد خبر: ۵۸۳۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

بعد از استان لرستان، عمده مشکلات برای "خوزستان" است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح وضعیت امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده گفت: در حال حاضر بعد از استان لرستان مشکلات عمده‌ای که ممکن است وجود داشته باشد برای استان خوزستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل نجار با بیان اینکه نیروهای مسلح، دستگاه‌های امدادی و اجرایی توانستند از ساعت ۳ بامداد امروز وارد پلدختر شوند و افرادی که گرفتار بودند را نجات دهند، خاطرنشان کرد: از روز گذشته ۲۰ فروند بالگرد آماده پرواز بودند که امروز به محض بازگشایی جوی، قرار بود پروازها انجام شود و امدادرسانی‌ها به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: همچنین از استان‌های معین به ویژه استان اصفهان، مرکزی و استان‌های دیگر امکانات و تجهیزات مناسبی وارد استان لرستان شده است.

نجار با اشاره به اینکه وزیر کشور شب گذشته با بخشنامه‌ای از همه استان‌ها درخواست کرد که نیاز استان لرستان و خوزستان را تامین کنند، گفت: یکی از استانداران اعلام آمادگی کردند.

نجار در ادامه درباره وضعیت امدادرسانی به سایر شهرها و روستاها بیان کرد: در کلیه کشور به ویژه استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان همه عوامل اجرایی کشوری و استانی برای امداد رسانی بسیج هستند. در حال حاضر بعد از استان لرستان مشکلات عمده‌ای که ممکن است وجود داشته باشد برای استان خوزستان است. ورودی آب این استان به سد کرخه شب گذشته حدود هشت هزار و ۸۸۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده و خروجی با توجه به دبی رودخانه‌های کرخه و دز در ارتباط با کارون مقدار مشخصی است. در حال حاضر به اندازه خروجی، عبور هم در حال انجام است، اما با توجه به اطلاعات موجود، امکان اینکه خروجی افزایش یابد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم از سه ماه قبل اندیشیده شده است، تاکید کرد: ممکن است مشکلی وجود داشته باشد، برخی روستاها تخلیه شده و ممکن است برخی روستاها نیاز به تخلیه داشته باشند. حتی برخی شهرها مانند شهر هویزه، سوسنگرد، حمیدیه و بستان احتمال آبگرفتگی وجود دارد، لذا تقاضا داریم مردم مناطق همکاری لازم را داشته باشند. در مرحله اول تمام تلاش و همت مسئولان، دستگاه‌های اجرایی، کشوری و لشکری این است که جان باخته‌ای نداشته باشیم.

وی در ادامه درباره وضعیت مردم پل دختر و روستاهای اطراف خاطرنشان کرد: از ۳ نیمه شب که نیروهای امدادی وارد منطقه شدند، فعالیت‌ها آغاز شده است، خوشبختانه بسیاری از خبرها و شایعاتی که افراد گرفتار هستند، بیشتر شایعات بود و بخشی که گرفتار بودند نیز نجات پیدا کردند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین