کد خبر: ۵۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
روحانی: برای مقابله با سیل و کمک رسانی به مردم، انصافا همه پای کار بودند

جلوگیری از کمکهای بین المللی به سیلزدگان،جنایتی بی سابقه است

رئیس جمهور با بیان اینکه سیلاب اخیر که 24 استان کشور را درگیر کرد در 100 سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: مردم ، مسئولان و مدیران کشور، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همچنین نیروهای امدادی با حضور و تلاش های خود درصحنه امداد و کمک رسانی، کار بزرگ و ارزشمندی انجام دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه همزمان با عید سعید مبعث در دیدار جمعی از وزرا، مدیران دستگاه های اجرایی، مسئولان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مرحله دوم بارشها طی روزهای گذشته، سازمان هواشناسی با پیش بینی ها و هشدارهای خود به آمادگی برای مقابله با سیلاب کمک زیادی کرد، افزود: باید با استفاده از فناوری بالاتر و پیشرفته، پیش بینی های دقیق تری از وضعیت بارش ها انجام داده و دقیق تر درمورد وقوع زمان و مکان بارش و سیلاب اطلاع رسانی شود.

به گزارش آفتاب نیوز، رئیس جمهور با بیان اینکه مردم با حضور خود در صحنه علاوه بر امدادرسانی به آسیب دیدگان، با استفاده از تلفن های همراه خود با ارسال عکس و فیلم به اطلاع رسانی سریع کمک کردند، افزود: صدا و سیما هم با اطلاع رسانی به موقع و هشدارهای لازم به کاهش تلفات ناشی از سیلاب کمک کرد.

دکتر روحانی با قدردانی از زحمات همه مدیران کشور اعم از وزرا، استانداران، فرمانداران، بخشداران و دیگر مسئولان که با بحران سیل درگیر بودند،گفت: برای مقابله با سیل و کمک رسانی به مردم، انصافا همه پای کار بودند و به صورت شبانه روزی در چند روز گذشته پای میز خدمت حضور داشته و به خدمت رسانی مشغول بوده اند.

رئیس جمهور ادامه داد: نیروهای امدادی نیز واقعا فداکاری کردند و در شرایط نامساعد جوی توام با خطر پذیری بالا، پرواز بالگردهای امدادی برای کمک به سیل زدگان انجام شد که بسیار ارزشمند بوده و جای قدردانی دارد.

دکتر روحانی افزود: آنچه همه ما را در تلاش و فعالیت برای کمک رسانی و مقابله با بحران سیل گسترده در استان های کشور، دلگرم می کند روحیه بالای مردم است که برغم اینکه زندگی خود را از دست داده و خسارت های زیادی متحمل شده اند، قدردان زحمات و تلاش های نیروهای امدادی و کمک رسان ها هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این سیل گسترده، علاوه بر مشکلات و سختی ها، دو دستاورد مادی و معنوی برای کشور به همراه داشته است، گفت: پر شدن سدهای خالی، زنده شدن تالاب ها و پرآب شدن رودخانه ها و دریاچه ها از دستاوردهای مادی بارش های اخیر بود که می تواند شرایط خوبی برای کشاورزی، تامین آب و برق کشور در سال جاری ایجاد کند.

دکتر روحانی حضور معنا دار مردم در کمک رسانی به آسیب دیدگان و تلاش خالصانه همه نیروهای مسئول برای رفع مشکلات ناشی از سیل و امداد رسانی را دستاورد معنوی و ارزشمند سیلاب های اخیر عنوان کرد و افزود: متاسفانه این حادثه خسارت های زیادی به مردم استان های درگیر سیل وارد کرد و تعدادی از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست دادند، از جمله در سیل شهر شیراز که از سخت ترین لحظه ها برای همه ما در این ایام بود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به کمک و امداد رسانی به آسیب دیدگان و مردم سیل زده از سوی نیروهای پرتلاش سازمان هلال احمر کشور، گفت: اینکه از ورود کمک های خارجی به ایران جلوگیری می کنند و هلال احمر ما در این شرایط سخت نمی تواند کمک های ارسالی از دیگر کشورها را دریافت کند، یک جنایت بی سابقه است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای حقوقی کشور باید این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کنند که چرا حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز نمی توانند در چنین مواقعی، کمک های خود با هموطنانشان را به ایران ارسال کنند.

رئیس جمهور بار دیگر تاکید کرد که دولت با همه توان درخدمت آسیب دیدگان و خسارت دیدگان سیل است و برای جبران این خسارت ها همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، تخریب محیط زیست، از بین بردن جنگل ها، تصرف حریم رودخانه ها و انجام ساخت و سازهای غیر مجاز درآن را از جمله عوامل جاری شدن سیلاب در شهرهای مختلف عنوان کرد و گفت: فرصت بسیار خوبی برای وزارت کشور، شهرداری ها و همینطور قوه قضائیه ایجاد شده است که با چنین تخلفاتی و غصب های انجام شده برخورد کرده و مانع از انجام چنین کارهایی شوند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت،
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین