کد خبر: ۵۸۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

چرا سلفی گرفتن هنر نیست؟

یک عکاس معتقد است که سلفی گرفتن دارای جنبه‌های عمومی و مردمی است و بیش از هر چیزی جنبه ثبت خاطره دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آکو سالمی بیان می‌کند که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی سبک و نحوه عکاسی نیز مدام تغییر می‌کند، همچنین با ورود دوربین موبایل تعداد کسانی که توانستند عکاسی کنند و اینگونه هدف خود را بیان کنند، افزایش یافت.

او اضافه می‌کند: البته اوایل موبایل‌ها دوربین سلفی نداشتند و خیلی از مردم احوالات خود را با موبایل منتشر می‌کردند. زمانی که دوربین‌های جلو به موبایل‌ها اضافه شد بحث سلفی هم به روی کار آمد و افراد عکس خود را در زمان، مکان و حالات مختلف در صفحات مجازی منتشر کردند. درواقع این حرکت ارتباط گسترده‌تری است بین خود شخص، محیط اطراف و آدم‌های اطرافش.

سالمی می‌گوید که به نظر او سلفی گرفتن نوعی ثبت خاطرات است و کاربرد دیگری به غیر از این ندارد.

این عکاس با بیان اینکه سلفی گرفتن خیلی جنبه هنری و حرفه‌ای ندارد، بیان می‌کند: من تا به حال ندیده‌ام یک هنرمند عکاس بر روی یک پروژه عکاسی سلفی کار کند. این نوع عکاسی بیشتر جنبه عمومی و ارتباط جمعی دارد و مردم اینگونه خودشان را در شرایط مختلف و با آدم‌های مختلف نشان می‌دهند. به همین خاطر نمی‌توان آن را در هنر عکاسی جا داد و گفت که تغییری در هنر عکاسی به وجود آورده است.

اتفاق بد سال ۹۷ برای عکاسی

در ادامه از سالمی درباره مهم‌ترین رویداد هنری حوزه تجسمی در سال گذشته می‌پرسیم. او بیان می‌کند: سال گذشته خیلی اخبار و رویدادهای حوزه تجسمی و عکاسی را دنبال نکرده‌ام ولی اتفاق خاصی هم روی نداده و همان نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها سال‌های قبل امسال هم برگزار شد و همان روند گذشته پا برجا بوده است.

او ادامه می‌دهد: ولی اتفاق بدی که در حوزه عکاسی افتاده این است که به دلیل بالا رفتن قیمت دلار در سال گذشته قیمت دوربین و تسهیلات عکاسی خیلی بالا رفت و سه یا چهار برابر افزایش یافت. این امر تأثیر بدی روی علاقه‌مندان به عکاسی و هنرمندان این حوزه داشته و کسی دیگر جرأت نمی‌کند دوربین خود را بفروشد چون با این وضعیت دیگر نمی‌تواند دوربین تهیه کند.


خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین