کد خبر: ۵۸۳۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
رییس سازمان بهزیستی اعلام کرد

اقدام بهزیستی برای بازسازی منازل مددجویان سیل‌زده/ وام 5 میلیونی برای خرید لوازم

رئیس سازمان بهزیستی کشور تسهیلات پرداختی به مددجویانی که منازل‌شان در پی سیل اخیر آسیب دیده و نیاز به بازسازی و تعمیر دارد را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
وحید قبادی دانا با اشاره به اقدامات بهزیستی در خصوص بازسازی مسکن مددجویان سیل‌زده گفت: ساخت مسکن مددجویان به زودی و بعد از اینکه اقدامات اولیه نجات و اسکان آنها انجام شود، آغاز خواهد شد. همچنین سامانه ثبت خسارت مددجویان بهزیستی فعال شده تا میزان خسارت وارده به طور کامل شناسایی شود.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویان بر اساس مصوبه هیئت وزیران بر عهده بنیاد مسکن است، افزود: بر اساس این مصوبه برای مسکن شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات وام کم بهره و ۱۲ میلیون کمک بلاعوض و برای مسکن روستایی هم ۴۰ میلیون تومان وام با تسهیلات کم بهره و ۱۰ میلیون وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

قبادی دانا با بیان اینکه هیئت وزیران از طریق بنیاد مسکن جهت تعمیر مسکن افرادی که نیازمند مرمت و تعمیر منازل خود هستند نیز ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض را در نظر گرفته است، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه از بین مددجویان سازمان بهزیستی، مسکن حدود ۴ هزار خانوار تخریب شده و مسکن ۱۴ هزار خانوار نیز نیاز به تعمیر دارد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی به افرادی که آسیب جدی ناشی از سیل به زندگی‌شان وارد شده برای خرید لوازم منزل پرداخت می‌شود، گفت: تیم‌های اورژانس اجتماعی، روانشناسان و مشاوران برای حمایت‌های اجتماعی و روانی نیز در قالب طرح محب برای رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان در منطقه فعال هستند.

وی در ادامه از کمک بلاعوض ۱۰ میلیونی بهزیستی به مددجویان سیل زده خبر داد و گفت: این کمک بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویان بهزیستی که سرپرست خانوار هستند، اختصاص داده خواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین