کد خبر: ۵۸۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مسئولان ایران نسبت به عواقب اقدام آمریکا علیه سپاه هشدار داده‌اند

آمریکا رسما نام سپاه را در لیست ترویستی خود قرار داد+متن بیانیه ترامپ

کاخ سفید در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسما در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک اقدام غیر قانونی عصر امروز بیانیه‌ای را در این باره امضا کرد.

ترامپ در این بیانیه آورده است: "امروز به طور رسمی برنامه دولتم برای تروریستی اعلام کردن نیروهای سپاه پاسداران ایران از جمله نیروهای قدس را ذیل بند ۲۱۹ قانون مهاجرت و تابعیت اعلام می‌کنم. این گام بی‌مانند نشان‌گر آن است که ایران نه‌تنها یکی از حامیان اصلی تروریسم است بلکه فعالیت‌هایی که سپاه پاسداران در آن دخیل است، تروریسم را ترویج و حمایت مالی می‌کند. سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران وسیله اصلی این کشور برای اعمال و حمایت از کمپین جهانی تروریسم است. "

این اقدام غیر قانونی دولت آمریکا در آستانه روز پاسدار در حالی انجام شده که مسئولان کشورمان از جمله محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نسبت به عواقب چنین کاری هشدار داده‌اند.

ظریف در جلسه امروز مجلس با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، این اقدام آمریکا را محکوم و تاکید کرد چنین اقدامی خطرات زیادی ایجاد می‌کند اگر چه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش نبوده و نیست ولی چنانچه آمریکا چنین تصمیمی بگیرد ایران نیز عمل متقابل خواهد کرد.

آمریکا رسما نام سپاه را در لیست ترویستی خود قرار داد+متن بیانیه ترامپ

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین