کد خبر: ۵۸۳۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

سیل راه ارتباطی ۲۲ روستای خراسان شمالی را بست

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: بارش شدید باران و وقوع سیلاب باعث بسته شدن راه ارتباطی ۲۲ روستای این استان در شهرستان های مانه و سملقان و رازوجرگلان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار علیرضا مظاهری عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون راههای ارتباطی مسیر خرتوت به کهنه جلگه و دهستان اترک شامل روستاهای قزلرقلعه بالا و پایین، کوه قلعه، یموغ، تجلی، کهنه جلگه، شاه توت، سوخلی، یاشلی و کلاته کاریز و چند روستای دیگر بسته و برق آنها نیز قطع شده است.

سردار مظاهری گفت: استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استان به همراه نیروهای امدادی و شرکت برق در حال بررسی مسیر و ایجاد راه جایگزین برای عبور مقطعی اهالی این روستاها هستند.

وی افزود: این در حالی است که مسیر روستاهای خرمده شرقی و غربی دهستان اترک نیز به دلیل وقوع سیلاب مسدود شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به جاری شدن سیل از شب گذشته در این منطقه به دلیل شدت بارش، افزود: نیروهای انتظامی از همان لحظات اولیه در محل حضور دارند و با همکاری خوب اهالی مشکل خاص امنیتی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک با توجه به تاریکی هوا و قطع برق فعالیت های امدادی برای بازگشایی مسیر به کندی صورت می گیرد.

سردار مظاهری گفت: در این راستا به مردم توصیه می شود حتما به توصیه های پلیس و عوامل امدادی توجه کرده و قبل از حرکت در محورها حتما استعلام های لازم را از وضعیت راه ها از راهداری دریافت کنند.

هواشناسی خراسان شمالی امروز با صدور اطلاعیه ای نسبت به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها بویژه در بخش های شمالی و نیمه غربی استان از امروز بعدازظهر تا روز چهارشنبه هشدار داده بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر جوی ناپایدار از امروز بعدازظهر تا چهارشنبه در استان است.

هادی هادی زاده با اشاره حاکمیت سامانه بارشی از امروز بعدازظهر تا صبح سه شنبه در استان، افزود: با تقویت ناپایداری ها شدت بارش را خواهیم داشت که توصیه می شود شهروندان از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب پرهیز کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین