کد خبر: ۵۸۳۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰

مسی و یک حساب قدیمی با منچستر و لیگ قهرمانان

لیونل مسی در حالی فردا پای به زمین چمن ورزشگاه اولدترافورد می گذارد که هم حسابی قدیمی با تیم میزبان دارد و در لیگ قهرمانان نیز باید به یک طلسم عجیب پایان دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از آاس، فردا شاهد حساس ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در اولدترافورد خواهیم بود. در دیداری که منچستریونایتد میزبان بارسلونای مسی خواهد بود.

از آخرین باری که مسی به این ورزشگاه پای گذاشته، یازده سال می گذرد. فصل 08-2007 بود که بارسا پس از تساوی بدون گل برابر یونایتد در نوکمپ، باید در بازی برگشت، شیاطین سرخ را در اولدترافورد شکست می داد تا فینالیست شود اما در نهایت همه چیز به ضرر مسی و یارانش شد.


آن بازی روی گل استثنایی پل اسکولز که در نتیجه اشتباه زامبروتا حاصل شد، به سود یونایتد خاتمه یافت و تلاش های مسی نیز راه به جایی نبرد. در یک صحنه البته مسی می توانست گلزنی کند اما ادوین فن درسار با واکنشی تماشایی، شوت مسی را از زیر طاق راهی کرنر کرد.

11سال بعد، مسی بار دیگر به تئاتر رویاها بر می گردد تا ناکامی خود در آن بازی را جبران کرده و حساب قدیمی خود را صاف کند. او در بهترین فرم چند سال اخیر خود قرار دارد و انتظار بیهوده ای نیست اگر بتواند در برابر یونایتد به گل برسد.

مسی البته سال های 2009 و 2011، دو بار دیگر نیز برابر یونایتد به میدان رفت و هر دو بار در فینال لیگ قهرمانان بود. او در رم و ومبلی لندن موفق به زدن دو گل به یونایتد شد و کمک کرد هر دو بار بارسا پیروز شده و جام را بالای سر ببرد. او در 4 مصافش برابر یونایتد توانسته دو گل به این تیم بزند.


مسی همچنین یک انگیزه مضاعف دیگر نیز برای بازی فردا دارد. از فصل 12-2011 لیونل مسی نتوانسته در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان گلزنی کند. در آن مقطع، رونالدو هنوز یک توپ طلا داشت اما حالا هر دو روی عدد 5 برابر هستند. مسی با زدن یک گل در دو بازی پیش رو مقابل یونایتد، بر این طلسم شوم نیز پایان خواهد داد.

در مجموع مسی 29 بار برابر تیم های انگلیسی به میدان رفته و موفق به زدن 22 گل نیز شده است. اولین بار فصل 06-2005 بود که او بازی برابر یک تیم انگلیسی را تجربه کرد. مسی در استمفورد بریج برابر چلسی قرار گرفت و هرچند نتوانست گلزنی کند اما بارها تا آستانه این مهم پیش رفت و در یک صحنه نیز اگر خطای آسیر دل اورنو نبود، می توانست گلزنی کند.


شکار مورد علاقه انگلیسی او آرسنال است که در 6 بازی موفق به زدن 9 گل به این تیم شده است. او در شش مصاف با منچسترسیتی هم توانسته شش گل بزند و فصل جاری برابر تاتنهام در ومبلی نیز توانست دو گل به ثمر برساند. مسی از میان غول های فوتبال انگلیس هنوز برابر لیورپول به میدان نرفته است. اتفاقی که شاید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل جاری رخ دهد.


ورزش سه 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین