کد خبر: ۵۸۴۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

سپاه مدافع آزادی و امنیت در منطقه است/ زمان گله‌گذاری از یکدیگر نیست/مردم هیچ‌گاه فداکاری و ایثارهای 40ساله سپاه را فراموش نمی کند

رئیس جمهور، موضوع واگذاری بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی و اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی را اقدامی احمقانه و بی خردانه از سوی آمریکا برای حمایت از یک گروه جنایتکار در سرزمین های اشغالی دانست و تصریح کرد: سپاه مدافع آزادی در منطقه و در رأس مبارزه با تروریسم بوده است و هیچ‌کس این اقدام آمریکا را در تاریخ قبول نکرده و به آن اعتنایی نخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه برای ملت ایران به خوبی روشن است که هدف آمریکایی‌ها از این اقدام چه بوده است، گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی این موضع را به صراحت مطرح کرد که این اقدام آمریکا به درخواست آنها صورت گرفته و به عبارتی همه جنایت‌ها و اقدامات خلاف آمریکا برای این بوده که یک نفر در سرزمین اشغالی در انتخابات به پیروزی برسد.

به گزارش آفتاب نیوز، روحانی با تاکید بر اینکه اسرائیل سرزمین غصب شده فلسطینیان است و انتخابات در آن معنا ندارد، گفت: اگر می‌خواهند انتخابات برگزار کنند باید مردم فلسطین و نه اشغالگران،  پای صندوق آراء بیایند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید در این شرایط پیوستگی، همبستگی و انسجام را بیش از گذشته تقویت کنیم، تاکید کرد: امروز زمان گله‌گذاری، جناح‌ها و گروه‌ها از یکدیگر نیست و زمانی است که باید همه در صف واحد و مستحکم قرار بگیریم تا کسی نتواند در این صف رخنه ایجاد کند و در برابر توطئه آمریکایی‌ها ایستاده و از مشکلات به خوبی عبور کنیم.

وی در ادامه اظهارداشت: بسیار علاقمندیم در منطقه رفراندومی برگزار شود تا همه ملت‌ها و کشورها اعلام کنند که در این سال‌ها از سوی چه کسانی بر منطقه ظلم شده و چه کسانی به یاری دولت‌ها و ملت‌های منطقه شتافته‌اند.

روحانی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که منبع ظلم، ستم و تروریسم در منطقه هستند و ملت‌های منطقه بویژه ملت ایران در روزهای سختی و مشکلات به یاری هم شتافته‌اند و در این میان نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار برجسته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقدام آمریکا در بدترین شرایط از لحاظ انسانی و در بهترین شرایط برای رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، گفت: توهین یک دولت نابخرد به نهاد خدوم سپاه در روزهایی است که نیروهای سپاه با تمام وجود به ملت ایران و خواهران و برادران خود در استان‌های سیل‌زده یاری می‌رسانند و امنیت کشور را برقرار می‌کنند.

روحانی با اشاره به اینکه اقدامات دولت آمریکا علیه ملت ایران همواره از سوی چند کشور و کشورک مورد حمایت بوده، اظهار داشت: در سطح جهان و کشورهای بزرگ اروپا، آسیا، اقیانوسیه و سایر نقاط، ملت‌ها در موضوع برجام از ایران، در قضیه جولان از سوریه و در موضوع قدس از فلسطین حمایت کرده‌اند.

رئیس جمهور خطاب به دولتمردان آمریکا، گفت: اگر با این اقدام به دنبال ایجاد اختلاف در ایران هستید، اشتباه می‌کنید؛ بدانید که بین سپاه و مردم همواره یک رابطه صمیمی بوده است و مردم هیچ‌گاه فداکاری و ایثارهای 40ساله این نیروها را فراموش نخواهند کرد. جایگاه سپاه و عشق و علاقه مردم به نیروهای مسلح و مدافع کشور، مطمئناً امروز با این اقدام بیشتر از گذشته شده است.

روحانی ادامه داد: دشمنان در رسیدن به اهداف خود در منطقه با شکست مواجه شدند و می‌دانند که در این شکست، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته و از این بابت عصبانی هستند و بخاطر همین دست به اقدامات نابخردانه می‌زنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه اقدامات آمریکا برخلاف منطق و موازین و قوانین بین‌المللی بوده است، گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند با این اقدام مردم منطقه را از ایران و سپاه جدا کنند باید بدانند که باز هم اشتباه می‌کنند، امروز مردم عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان، پاکستان و سایر ملت‌های منطقه خدمات ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فراموش نکرده و این اقدام آمریکا هیچ چیز را به نفع آنان تغییر نخواهد داد.

روحانی اقدام آمریکا را حرکتی شعاری، تبلیغاتی و سیاسی برشمرد و تصریح کرد: آمریکا در طول 40 سال گذشته با همه توان در ضدیت و دشمنی با ایران بوده و امروز هم با پررویی بیشتر در این مسیر قرار دارد و همواره علیه سپاه تلاش کرده است و امروز هیچ اقدام جدیدی برکارهای گذشته آنها اضافه نشده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: آنها به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند پای خود را از حد شعار یک قدم فراتر بگذارند با چه مشکلات و مصیبت‌هایی روبرو خواهند شد و فکر نمی‌کنم آنها هر چقدر هم ناشی باشند بخواهند اقدام دیگری انجام دهند.

روحانی با بیان اینکه آنها می‌خواهند با این اقدام تبلیغاتی یک فشار روانی و اقتصادی بر مردم ایران وارد کنند، گفت: آنها به دنبال این هستند که بگویند می‌توانیم ملت‌های منطقه را از ایران جدا کنیم، اما تردیدی وجود ندارد که از این به بعد ارتباط ایران با دولت‌ها و ملت‌های منطقه بیشتر خواهد شد و آنها به این خواسته آمریکا اعتنایی نخواهند داشت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همچنان برخی از شهرها و استان‌های کشور با مشکلات ناشی از سیل و سیلاب مواجه هستند و ممکن است در روزهای آینده نیز به واسطه بارش‌ها این مشکلات ادامه داشته باشد، گفت: دولت، ‌مردم و سایر دستگاه‌هایی که باید حمایت داشته باشند، وظایف و مسئولیت‌هایی دارند که باید به آن عمل کنند.

روحانی ادامه داد: دولت وظیفه دارد در این شرایط در خط مقدم حل مشکلات مردم باشد و در این راستا وزارتخانه‌های گوناگون، مسئولیت‌های بسیار سنگینی را بر دوش داشته و در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به از بین رفتن و آسیب‌ دیدن راه‌های مواصلاتی کشور در اثر سیل و رانش زمین، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی راه‌ها، وظیفه بسیار سنگینی دارد که در این مسیر باید همه امکانات را بسیج کرده و دستگاه‌های گوناگون اعم از سپاه، ارتش، بسیج، شهرداری‌ها و شرکت‌های خصوصی که دلسوز کشور هستند، باید به کمک این وزارتخانه بیایند.

روحانی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا خطوط ارتباطی را در مناطق سیل‌زده به شرایط عادی بازگردانیم و در برخی مسیرهایی که بازگشت به شرایط طبیعی نیاز به زمان دارد، باید یک ارتباط موقت ایجاد کنیم.

رئیس جمهور افزود: برخی از مسیرهای ریلی، جاده‌ای و فرودگاه‌ها، در این ایام با مشکلاتی مواجه شدند که باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه وزارت نفت در زمینه سوخت‌رسانی و گازرسانی به شهرها و روستاها علیرغم همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که با آن مواجه بود، اقدامات بسیار خوبی را به انجام رسانده است، گفت: امروز تقریباً همه شهرها و روستاهای کشور دارای گاز هستند و از تلاش‌های انجام شده در مدیریت به موقع که منجر به عدم بروز حادثه در بخش گاز شد، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم گازرسانی به روستاها است، ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران روزانه حدود 10 روستا را وارد مدار گازی کشور می‌کند و سالانه بیش از 3 هزار روستا به شبکه گازی کشور متصل می‌شود.

روحانی با بیان اینکه وزارت نیرو برای تأمین آب شرب و برق در روستاها و شهرهایی که با سیل مواجه بودند،‌ با مشکلات بزرگی روبرو بود، گفت: خوشبختانه تلاش بسیار گسترده و خوبی به انجام رسید که در کوتاه‌ترین زمان مشکلات مردم در این بخش حل و فصل شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارت کشور در اینگونه حوادث فرماندهی عملیات امداد، نجات و ساماندهی را برعهده دارد، اظهار داشت: وزیر کشور، استانداران و فرمانداران در این زمینه تلاش پیگیر و بسیار خوبی را به انجام رساندند.

روحانی همچنین از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خدمات هلال احمر در امدادرسانی به مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در مناطق سیل‌زده تقدیر کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه وحدت و انسجام بسیار خوبی میان همه نیروها اعم از دولت، ارتش، سپاه و نهادهای عمومی غیردولتی در کمک‌رسانی به مردم به نمایش گذاشته شد و همه به صحنه آمدند، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم مشکلات مردم را در مناطق سیل زده حل و فصل کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه در برخی کشورها مانند آمریکا هنگامی که مردم با سیل مواجه می‌شوند تا 5 سال پس از آن با مشکلات ناشی از آن روبرو هستند، گفت: دولت این کشور مشکلات مردم را در اینگونه حوادث درک نکرده و به خواسته‌ها و مشکلات مردم هیچ توجهی ندارند.

رئیس جمهور ادامه داد: در حادثه زلزله کرمانشاه همه نهادها و نیروهای کشور به خوبی به صحنه آمده و تلاش کردند و امروز هم همه باید تلاش کنیم تا مشکلات با سرعت بیشتری برطرف شود.

روحانی با تأکید بر اینکه مردم نباید به شایعات توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: ممکن است در روزهای آینده با توجه به تداوم بارش ها، در برخی استان‌ها با مشکلاتی مواجه باشیم، اما مرجع اخبار برای مردم باید صدا و سیما باشد و به شایعات بی‌اساس توجه نکنند.

رئیس جمهور افزود: پایداری سدهای کشور مورد اعتماد است و همه سدها به طور ساعتی و روزانه کنترل می‌شوند.

روحانی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه  و وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی باید همه توانشان را در زمینه تأمین مسایل مالی و ارایه تسهیلات بکار بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که همه باید تلاش کنند تا از رنج و سختی مردم کاسته شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب، از کشاورزان و دامدارانی که در حوادث اخیر خسارت دیده اند، پشتیبانی کند.

روحانی اظهار داشت: مردم مطمئن باشند اجازه نمی‌دهیم کسی که در این حوادث خسارت دیده بی‌پناه بماند و در این راستا دولت و نیروهای مسلح با همه توان در کنار مردم بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه بسیار حساس و پیگیر هستند و ان‌شاء الله با نمره قبولی خوبی در پیشگاه مردم از این مشکل عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور در ابتدای جلسه هیات دولت نیز با تبریک میلاد سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، پرچمدار کربلا قمر بنی هاشم(ع) و اسوه صبر و مقاومت امام سجاد(ع) به ملت بزرگ ایران، گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم رهروان راه این عزیزان باشیم.

روحانی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و کربلا همواره منجی ملت‌ها در روزهای سخت در برابر طاغوت و استبداد بوده است، اظهارداشت: امروز هم برای ملت ایران این چنین است و می‌توانیم در سایه پیروی از سیره و راه آن بزرگان در برابر قدرت‌های بزرگ اهداف خود را دنبال کرده و از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور همچنین روز جانباز را به همه جانبازان بزرگی که در دفاع مقدس به درجه جانبازی نایل شدند و سالهاست رنج بسیاری را تحمل می‌کنند، تبریک گفت و افزود: حقیقتاً در برابر عظمت روحیه و صبر جانبازان و خانواده‌های آنها عاجز هستیم که با چه زبانی از آنان تشکر و قدردانی کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه جانبازان و ایثارگران مشکلات بسیاری را در دوران دفاع مقدس و پس از آن با صبوری تحمل کرده‌اند، افزود: الگوی آنان قمر بنی هاشم(ع)، است که معیار صبر، وفاداری، مقاومت، ایستادگی و دفاع از راه ابا عبدالله الحسین(ع) بود و می‌تواند الگویی بزرگ برای همه ما باشد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین