کد خبر: ۵۸۴۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴

اقدام وزارت بهداشت برای ترویج "زایمان‌ بدون درد"

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره اقدامات وزارت بهداشت برای ترویج زایمان‌های طبیعی مانند زایمان بدون درد توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حامد برکاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای ترویج زایمان‌های بدون درد، گفت: باید توجه کرد که زایمان‌هایی مانند زایمان بدون درد، زایمان فیزیولوژیک، زایمان در آب و… همه شاخه‌های مختلف زایمان طبیعی هستند. حال وزارت بهداشت اقدامات بسیار زیادی را در حوزه ترویج زایمان طبیعی انجام داده و توفیقات نسبی هم در این زمینه به دست آمده است.

وی با اشاره به ایجاد بیمارستان‌های دوست‌دار مادر و دوست‌دار کودک در راستای بهبود شرایط زایمان طبیعی، افزود: در حوزه بیمارستان‌های دوست‌دار مادر و دوست‌دار کودک دستورالعمل‌هایمان را بروز کرده‌ایم و با توجه به اینکه خدمات استانداردتری در این بیمارستان‌ها ارائه می‌شود که بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، تعیین شده‌اند، وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا این بیمارستان‌ها را تقویت کند. در این بیمارستان‌ها تلاش شده است تا در مورد روش‌های زایمان بی‌درد و آمادگی برای زایمان آموزش‌هایی ارائه شود.

برکاتی با بیان اینکه بیمارستان‌های دوست‌دار کودک و دوست‌دار مادر دو موضوع جدا هستند، هرچند که در گستره یک بیمارستان قرار دارند، اظهار کرد: در این بیمارستان‌ها ۱۰ خدمت مجزا ارائه می‌شود. به عنوان مثال بحث ارائه آموزش به هر دو گروه ارائه دهنده خدمت و گیرنده خدمت وجود دارد. از طرفی ساختار فیزیکی و محیط ارائه خدمت در آن‌ها متفاوت است. به عنوان مثال در بیمارستان‌های دوست‌دار کودک، مادر و نوزاد با هم در یک اتاق هستند. از طرفی این بیمارستان‌ها در موعدهای مشخص مورد غربالگری قرار می‌گیرند و وضعیت مادران نیز در این بیمارستان‌ها تا مدتی بعد از تولد نوزاد ادامه دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین