کد خبر: ۵۸۴۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۳

اظهارات وزیر بهداشت درباره جیب مردم و طرح تحول سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شاهد تحقق کاهش پرداخت از جیب مردم در طرح تحول سلامت هستیم گفت: با حمایت مقام معظم رهبری و همت دولت، شاهد تحقق کامل این بخش از طرح تحول هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید نمکی روز پنجشنبه در ادامه بازدید های خود از شهرستان های جنوبی استان فارس در بازدید از پروژه طرح توسعه بیمارستان امام محمدباقر(ع) شهرستان قیروکارزین اظهار داشت : در دولت تدبیر و امید در عرصه بهداشت و درمان اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفت و در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک خدمات درمانی و بهداشتی خوبی حتی به نسبت کشورهای منطقه ارائه می شود. 

وزیر بهداشت با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 14 هزار پزشک در کل کشور فعالیت داشتند. افزود: بسیاری از این پزشکان از کشورهای دیگر بودند که در ایران فعالیت می کردند و در حال حاضر حدود 140 هزار پزشک ایرانی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات درمانی به مردم هستند ضمن این که از کشورهای اطراف برای دریافت خدمات درمانی به ایران مراجعه می کنند. 

دکتر نمکی افزود: در حال حاضر در کل کشور 18 هزار خانه بهداشت فعالیت می کنند، در گذشته تعداد خانه های بهداشت حدود هزار و‌ پنجاه مرکز بوده است. 

وی با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از هر هزار نوزاد، 120 نوزاد تا قبل از یک سالگی فوت می شدند، گفت: از هر 100 هزار زن باردار،245 زن به دلیل عوارض بارداری و زایمان فوت می شدند و امروز این ارقام به کمتر از یک دهم قبل از انقلاب اسلامی رسیده است. 

دکتر نمکی با بیان این که در حال حاضر 97 درصد داروهای موجود در کشور تولید داخل هستند، گفت: این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 25 درصد حتی داروهای تولید داخل با کمک شرکت های دارویی خارجی تولید می شد. 

**75 درصد پیشرفت فیزیکی بیمارستان قیروکارزین 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جریان بازدید وزیر بهداشت از طرح توسعه بیمارستان شهرستان قیر و کارزین بیان داشت : پروژه طرح توسعه بیمارستان امام محمدباقر(ع) شهرستان قیروکارزین با دو هزار و 500 مترمربع زیر بنا و پیش بینی 32 تخت، تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

دکتر علی بهادر با بیان اینکه برای این پروژه بخش هایی نظیر جراحی، زایشگاه، اتاق عمل، دیالیز، بخش مراقب های ویژه نوزادان و بزرگسالان ، سالن کنفرانس و کتابخانه پیش بینی شده گفت: هم اکنون بیمارستان امام محمدباقر(ع) شهرستان قیروکارزین با 32 تخت فعال، با بخش های اورژانس، اتاق عمل، دیالیز، تالاسمی، داخلی، اطفال، جراحی زنان، جراحی عمومی، بلوک زایمان، رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی، دیابت و درمانگاه تخصصی، با 2 هزار و 800 مترمربع، پذیرای بیماران است که با بهره برداری از پروژه توسعه آن، تعداد تخت های این بیمارستان به 64 تخت افزایش می یابد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در این بیمارستان، علاوه بر حضور فوق تخصص غدد، متخصصان داخلی، اطفال، زنان، جراحی عمومی، بیهوشی، قلب و عروق، چشم پزشک، رادیولوژیست و پاتولوژیست، به بیماران ارائه خدمت می کنند. 

**افتتاح چهار طرح بهداشتی در شهرستان گراش 

با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان همچنین چهار طرح بهداشتی درمانی در شهرستان گراش به بهره برداری رسید. دکتر نمکی در حاشیه افتتاح پروژه های جدید بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان گراش گفت: یکی از نقاط بسیار مثبت منطقه جنوب استان فارس و شهرهای گراش و لار، کمک بسیار موثر خیرین در توسعه زیرساخت های حوزه سلامت است که بسیار ارزشمند است و می توان از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد. 

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح کلینیک آموزشی و درمانی گراش، گفت: در این کلینیک خدمات ترمیمی و آموزشی در حوزه دندانپزشکی انجام می شود و شهر گراش به عنوان یکی از شهرهای دارای مدارس عاری از پوسیدگی دندان انتخاب می شود. 

نمکی همچنین با بیان اینکه امسال در وزارت بهداشت بر روی سلامت دهان و دندان تمرکز داریم، افزود: بهداشت دهان و دندان به ویژه در مدارس، مورد توجه وزارت بهداشت است که هم جنبه آموزشی و هم جنبه ترمیمی دارد. 

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در این منطقه از استان فارس بر آن تاکید داریم، تقویت توریسم سلامت است و با توجه به وجود کادر پزشکی مجرب در کشور، می توانیم پذیرای بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس در این منطقه باشیم و از زیرساخت هایی که توسط خیرین در کنار دولت در این منطقه ایجاد شده می توان استفاده بهینه کرد. 

رییس بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان گراش هم با بیان مشخصات طرح ها گفت: چهار طرح شامل توسعه اورژانس؛9 اتاق بستری، کلینیک آموزشی درمانی دندانپزشکی و ساختمان اقامت پزشکان با اعتبار 80 میلیارد ریال در سفر وزیر بهداشت به بهره برداری رسید. 

علی محمد محقق با اشاره به حمایت خیرین در افتتاح طرحهای د رمانی این شهرستان اظهار داشت:از مبلغ هشت میلیار تومان اعتبار 60درصد اعتبار آن را خیرین ومابقی باعتبار دولتی و وزارت بهداشت اختصاص یافته است. 

وزیر بهداشت دیروز چهارشنبه برای انجام یک سفر دو روزه وارد شیراز شد و امروز پنجشنبه از شهرستان های قیر و کارزین ، فیروز آباد ، خنج و گراش بازدید کرد. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین