کد خبر: ۵۸۴۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
معاون پارلمانی سپاه:

طرح مجلس پشتوانه محکمی برای سپاه است/اقدام آمریکا بر امنیت ملی ایران اثرگذار نیست

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران با بیان این‌که «اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بر امنیت ملی کشور اثرگذار نیست»، طرح مصوب مجلس شورای اسلامی را پشتوانه محکمی برای سپاه عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به واکنش مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران، اظهار کرد: مجلس اراده عمومی ملت است و جایگاه مهمی در نظام جمهوری اسلامی دارد. نمایندگان می‌توانند با مصوبات خود پشتوانه قانونی برای اقدامات ما ایجاد کنند.

وی افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی یکپارچه و یک صدا شعار مرگ بر آمریکا سر داد و اراده خود را نشان داد. نمایندگان از هر نوع سلیقه و گرایش سیاسی حامی سپاه به عنوان نهاد دفاعی نظام هستند و این وحدت و یکپارچگی در قانون تجلی پیدا خواهد کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران یادآور شد: طرحی که در مجلس شورای اسلامی به صورت دو فوریتی مطرح شد طرح خوب و پشتوانه محکمی برای سپاه است و مجوزهای لازم را به دولت برای برخورد با آمریکا و تروریست دانستن سازمان‌های اطلاعاتی و نیروهای نظامی آمریکا در سطح منطقه می‌دهد و می‌تواند برای مجموعه نظام راهگشا باشد.

جوکار اقدام آمریکا را ناشی از حماقت، نادانی و عدم شناخت نسبت به مردم عنوان و خاطرنشان کرد: سپاه از اول شکل‌گیری‌اش با تروریست‌های داخلی و در سطح منطقه مقابله کرده و در جنگ هشت ساله و حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله در خدمت مردم بوده است. امروز هم مردم با سپاه همراه هستند، اما آمریکا شناخت لازم را نداشته و دست به این حماقت زده است.

وی با بیان این‌که «این اقدام آمریکا بر امنیت ملی ایران اثرگذار نیست»، تصریح کرد: در عین حال ما اقدام متقابل می‌کنیم؛ زیرا اقدام آمریکا خلاف قوانین و عرف بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است، هیچ کشوری حق ندارد ارتش کشور دیگری را تروریست قلمداد کند. آمریکایی‌ها خودشان منشأ ایجاد تروریسم در دنیا و حامی تروریست‌ها در منطقه بوده‌اند.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران اضافه کرد: بی‌ثباتی که آمریکایی‌ها در یمن، سوریه، عراق، افغانستان و سطح منطقه ایجاد کردند و ضررهای معنوی و مادی که به مسلمان‌ها زدند و هزینه‌های زیادی به آن‌ها تحمیل کردند موضوعی است که باید نسبت به آن پاسخگو باشند. به گفته ترامپ، آمریکا هفت تریلیون دلار در سطح منطقه خرج کرده و به اذعان وزیر امور خارجه آمریکا داعش دست پرورده اوباماست، با این حال منافقینی که دست‌شان به خون ۱۷ هزار نفر از ملت ما آلوده است در پناه آمریکایی‌ها هستند.

جوکار در پایان یادآور شد: خسارت‌هایی که آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته به ملت وارد کردند یا هزینه‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس به ما تحمیل کردند نشان دهنده این است که ما با یک دولت تروریست‌پرور مواجه هستیم و با تصویب قانون مربوطه در مجلس شورای اسلامی نسبت به آن اقدام متقابل انجام خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین