کد خبر: ۵۸۴۳۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
زنگنه با اشاره به مسائل مربوط به آبگیری هورالعظیم

برای چند بشکه نفت جان دیگران را به خطر نمی‌اندازیم

وزیر نفت با بیان اینکه دور تا دور همه تاسیسات نفتی ما در تالاب هورالعظیم آب است و جایی وجود ندارد که بدون آب باشد، گفت: هیچ انسان با شرافتی برای تولید چند هزار بشکه نفت به دنبال آن نخواهد بود تا به مردم خسارتی وارد شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 بیژن نامدار زنگنه در سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به خوزستان سفر کردم تا از نزدیک گزارش‌های مربوط به سیلاب را دریافت کنم و زمینه را برای اقداماتی که نفت می تواند برای بسیج بیشتر امکانات در راستای حل مشکلات سیلاب خوزستان انجام دهد فراهم کنم.

به گزارش آفتاب نیوز،وی افزود: از روز اولی که خوزستان گرفتار سیلاب شد، تاکید کردم که همه امکانات مجموعه وزارت نفت در خدمت کاهش آسیب ها و دردهای مردم باشد و در این زمینه از روز گذشته نیز نماینده ای را به استان فرستاده ام تا پیگیر اقدامات وزارت نفت در استان خوزستان باشد.

زنگنه با بیان اینکه خدمات نفت برای زندگی مردم دارای اهمیت بسیاری است، تصریح کرد: اینکه گاز تداوم داشته باشد یا سوخت مایع به مردم برسد و جریان نفت خام برای سوخت رسانی ادامه باشد دارای اهمیت بسیاری است و تا به اینجا و با تایید استاندار خوزستان همه شرکت های تابع وزارت نفت کارهای خوبی را در راستای خدمت رسانی به مردم انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه سیلاب رخ داده در کشور در طول این ۶۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و به یاد ندارم که چنین شرایطی را تا کنون تجربه کرده باشیم، ادامه داد: یکی دیگر از وظایف شرکت های نفتی این است که در این سیل بی‌سابقه که شاهد آن بوده ایم، نسبت به اقداماتی که به آن ها واگذار می‌شود در حد توان اقدام کنند. در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است تا شهرهای استان خوزستان از خطر سیلاب دور بمانند.

وزیر نفت گفت: خوشبختانه در استان خوزستان خسارت جانی نداریم و دولت نیز خسارت مالی وارد شده به مردم را جبران خواهد کرد و جای نگرانی در این زمینه نیست. ملت ایران در رنج هستند زیرا خوزستان در رنج است و همه باید تلاش کنیم تا بار مشکلات از دوش مردم خوزستان برداشته شود.

وی با اشاره به صحبت های مطرح شده در خصوص اینکه مسولان پذیرفته اند که به مردم خسارت وارد شود اما به تاسیسات نفتی خیر، تصریح کرد: دور تا دور همه تاسیسات نفتی ما در تالاب هورالعظیم آب است و جایی وجود ندارد که بدون آب باشد. دولت، رییس جمهور، وزارت نفت و مدیریت استان نیز چنین نظری نداشته است زیرا همه چیز در خدمت مردم است.

زنگنه بیان کرد: هیچ انسان با شرافتی برای تولید چند هزار بشکه نفت به دنبال آن نخواهد بود تا به مردم خسارتی وارد شود. ما حتی بر روی مسایل زیست محیطی نیز حساسیت داریم تا از این نظر نیز مشکلاتی برای محیط زیست به وجود نیاید زیرا مردم قرار است پس از سیلاب نیز در مناطق هورالعظیم زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همه جهت ها امکانات وزارت نفت تحت مدیریت ستاد بحران استان است تا شرایط سیلاب خوزستان را پشت سر بگذاریم.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
1
5
آن زمان که برای چند بشکه نفت هور را خشک کردید و محیط زیست منطقه را نابود کردید و گرد و خاک را به جان مردم انداختید حساسیت زیست محیطی تان کجا بود؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین