کد خبر: ۵۸۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

اظهار آمادگی ترامپ برای سومین نشست‌ با رهبر کره شمالی در دیدار با مون جائه این

دونالد ترامپ در مذاکرات با رئیس جمهور کره جنوبی عنوان کرد، مایل به برگزاری سومین نشست با رهبر کره شمالی است، اما واشنگتن همچنان تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را حفظ می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کرده و در خصوص مسائلی نظیر دورنمای  دیدار مجدد مون جائه این با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در راستای پیگیری فرآیند مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی درباره خلع سلاح پیونگ یانگ به مذاکره پرداختند.

کره شمالی که چندین ماه است آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را به حال تعلیق درآورده به شدت دنبال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه خود است.

ترامپ و کیم جونگ اون تاکنون دوبار با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران به دنبال دیدارش با رییس جمهور کره جنوبی گفت: سومین نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی می‌تواند اتفاق بیفتد.

او اظهار کرد: این یک فرآیند گام به گام است نه یک فرآیند سریع و هرگز نگفته‌ام که فرآیندی سریع قرار است اتفاق بیفتد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا آماده کاستن از تحریم‌ها علیه کره شمالی است، گفت، او و مون جائه این در خصوص «برخی امور انسان‌دوستانه» و امکان کمک کره جنوبی به کره شمالی در حوزه مواد غذایی بحث کرده‌اند.

او همچنین شرکت‌اش در نشستی سه‌جانبه با کیم جونگ اون و مون جائه این را رد نکرد.

ترامپ در ادامه درباره تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ گفت: ما همیشه می‌توانستیم این تحریم‌ها را افزایش دهیم، اما تا به حال نخواسته‌ام این کار را انجام دهم.

رییس جمهور کره جنوبی نیز گفت، از نظر او نشست بی‌نتیجه ترامپ با کیم جونگ اون در شهر هانوی در ماه فوریه گذشته یک شکست نبوده است، بلکه جزیی از یک فرآیند طولانی‌مدت است.

او گفت: با ترامپ در خصوص تعیین خلع سلاح کامل کره شمالی به عنوان هدف نهایی موافق است.

مون جائه این اظهار کرد: ماموریت مهمی که در حال حاضر پیش روی ما است، حفظ جریان گفت‌وگو و ابراز دورنمایی مثبت برای سومین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی و این‌که در آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد، خطاب به جامعه بین‌المللی است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای در پی نشست رهبران آمریکا و کره جنوبی گفت، ترامپ خطاب به مون تاکید کرده که با کیم جونگ اون روابطی خوب دارد و این‌که در به روی گفت‌وگو باز است.

دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای بعد از این نشست که شامل یک نهار کاری بود، گفت: مون جائه این به ترامپ گفت در جهت برگزاری نشست دیگر او با کیم جونگ اون در زمانی زود تلاش خواهد کرد.

با این حال یک مقام دولت کره جنوبی گفته است که هنوز درباره زمان و مکان نشست بعدی رهبران دو کره تصمیمی گرفته نشده است.

به گفته این مقام، مون جائه این به ترامپ گفته که با جدیت با کره شمالی ارتباط برقرار خواهد کرد تا درباره برگزاری هرچه زودتر نشستی بین رهبران دو کره مذاکراتی صورت گیرد. همچنین ترامپ از رییس جمهور کره جنوبی خواسته او را در سریع‌ترین زمان ممکن در جریان تفکر و نظرات مقام‌های حکومت کره شمالی قرار دهد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین