کد خبر: ۵۸۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

سفیر پیشین انگلیس، حفتر را به جمال عبدالناصر تشبیه کرد!

سفیر پیشین انگلیس در لیبی، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" را شبیه به جمال عبدالناصر دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روسیا الیوم، پیتر میلیت، سفیر پیشین انگلیس در لیبی خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را به جمال عبدالناصر، رئیس جمهور پیشین مصر که در سال ۱۹۷۱ از دنیا رفت، تشبیه کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" خاطرنشان کرد: این ژنرال ۷۵ ساله، که به اعتقاد من خودش را به عنوان ناجی لیبی می‌داند؛ به همان روشی که جمال عبدالناصر خودش را ناجی جهان عربی می‌دانست، از همان دید به خودش می‌نگرد.

پیتر میلیت در ادامه افزود: از نظر حفتر نیروی نظامی برای وی اولویت دارد و او زمام امور در طرابلس را در دست خواهد داشت و مشکلات این کشور را حل خواهد کرد. من بر این باور هستم که وی محاسبه‌های اشتباهی انجام داده چرا که من شخصا باور ندارم که حفتر موفق شود. او این حملات را هنگامی انجام داد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در طرابلس بود، سپس گوترش به نزد وی در بنغازی رفت، اما حفتر به گوترش گفت که این حملات هرگز متوقف نخواهد شد. این مساله برای من روشن می‌کند که حفتر به تلاش‌های سیاسی اهمیتی نمی‌دهد و ایمان دارد که پیروز خواهد شد اما من معتقدم که وی دچار توهم شده است.

سفیر پیشین انگلیس در لیبی در خصوص پیش‌بینی‌هایش از وضعیت لیبی تصریح کرد: سازمان ملل کنفرانس توافق ملی را به تعویق انداخت و متاسفانه سناریوی غالب همان جنگ داخلی است، حمله به فرودگاه "معیتیقه" طبق نظر سازمان ملل جنایتی انسانی بود. من نه معتقدم که حفتر پیروز می‌شود و نه معتقدم که وی شکست می‌خورد اما بر این باورم که جنگ داخلی و درگیری در این کشور ادامه می‌یابد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین