کد خبر: ۵۸۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

ترامپ: رهبر کره شمالی برای دیدار سوم آماده است

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در پیامی توییتری با اعلام اینکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای سومین دیدار با وی آماده است، این دیدار را خوب ارزیابی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: با کیم جونگ اون موافقم که روابط شخصی مان در سطح خیلی خوبی قرار دارد، شاید استفاده از واژه عالی حتی دقیق تر باشد و اینکه دیدار سوم، خوب خواهد بود که در جریان آن، ما به طور کامل از مواضع یکدیگر مطلع می شویم.

ترامپ در توییت دیگری یادآور شد که کره شمالی تحت رهبری کیم، از پتانسیل رشد عالی، موفقیت اقتصادی و کسب ثروت برخوردار است.

وی دراین توییت نوشت: منتظر روزی هستم که سلاح هسته ای و تحریم ها برچیده شود و سپس نظاره گر تبدیل کره شمالی به یکی از موفق ترین کشورهای جهان باشیم.

این توییت ها درحالی منتشر شد که رهبر کره شمالی ضمن اعلام دیدار دیگری با رئیس جمهوری آمریکا، پایان سال جاری میلادی را به عنوان ضرب الاجلی برای واشنگتن تعیین کرد تا شروط قابل قبول دو طرف برای توافق را اعلام کند.

رهبر کره شمالی در عین حال شکست دور دوم مذاکرات خود با رئیس جمهوری آمریکا را مورد نکوهش قرار داد و با اشاره به مطالبات یکجانبه واشنگتن، اراده واقعی کاخ سفید برای بهبود روابط با پیونگ یانگ را زیر سوال برد.

وی در عین حال، سطح روابط شخصی اش با ترامپ را خوب ارزیابی کرد و گفت که این دو می توانند با هم در تماس باشند.

این پیام ها در حالی انتشار یافت که ترامپ و «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی با یکدیگر در واشنگتن دیدار و در مورد اهمیت ادامه مذاکرات هسته ای با کره شمالی، توافق کردند.

آمریکا مدعی است که نشست ترامپ و کیم در ویتنام به دلیل زیاده خواهی پیونگ یانگ در زمینه لغو تحریم ها در ازای محدود کردن تمهیدات مرتبط با خلع سلاح هسته ای، برهم خورده است.

ترامپ و کیم در نشست نخست خود که سال گذشته در سنگاپور برگزار شد، بیانیه مبهمی منتشر و در قالب آن درخواست عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای را مطرح کردند، بدون آنکه زمان انجام این کار و کم و کیف آن مشخص شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین