کد خبر: ۵۸۴۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

اعلام مسیرهای مسدود و زمان بازگشایی راه‌های سیل‌زده

تا پایان جاری هفته تمامی راه‌های کشور اعم از روستایی، فرعی و اصلی که بر اثر سیل دچار مشکل شده‌اند بازگشایی شده یا راه جایگزین برای دسترسی نیروهای امدادی و بومیان این مناطق احداث می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز با اشاره به آخرین وضعیت محورهای مسدود شریانی کشور، اظهار کرد: محور پلدختر- کوهدشت، پلدختر – دره‌شهر، کمربندی دهلران، جاسک – میناب، سربیشه – ماهیرود، محور قدیم پلدختر – خرم‌آباد، اهواز – شوش، شهربابک – هرات و راور – کرمان محورهای شریانی مسدود هستند.

وی ادامه داد: خسارت‌ها در لرستان رخ داده است و در سایر استان‌ها با فروکش کردن آب راه‌ها قابل بهره‌برداری است و صدمه آن‌چنانی وارد نشده است. در خصوص محورهای مسدود ناشی از سیل نیز به طور حتم بازسازی در صورت صدمه جدی زمان‌بر است اما همکاران ما در تلاش هستند در کنار مسیرهای مسدود برای بومیان و نیروهای امدادی راهی را جهت تردد آنها ایجاد کند.

عبدالهاشم حسن نیا- رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای – با اشاره به اینکه در لرستان راه ارتباطی نزدیک به ۱۰۰ روستا مسدود است و روزانه ۳۰ محور در این استان بازگشایی می‌شود، گفت: در حال تلاش برای نصب یک پل بزرگ بر روی رودخانه کشکان در استان لرستان با هدف برقراری دسترسی پنج هزار ساکن روستاهای اطراف هستیم، همچنین از استان‌های مختلف پل‌های خرپایی برای نصب در استان‌های لرستان و ایلام تهیه شده است.

وی با بیان اینکه به شدت سه برابری روان‌آب در مناطق کوهستانی نسبت به مناطق واقع در دشت، خاطرنشان کرد: لرستان در منطقه کوهستانی واقع شده و مناطق شهری و روستایی در وسط بخش یو (U) شکل رودخانه کشکان واقع شده‌اند که طی شش ساعت بارندگی چنین خسارتی به بار آمده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی وارده بر راه‌های استان لرستان، اعلام کرد: از آنجایی که یک کیلومتر از محور خرم‌آباد-معمولان به طور کامل تخریب شده است یک واریانت ۳.۵ کیلومتری برای ایجاد مسیر دسترسی مردم ساخته می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین