کد خبر: ۵۸۴۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
به علت رعد و برق

10 پرواز فرودگاه بین المللی بندرعباس لغو شد

مدیرکل فرودگاه هرمزگان از لغو 10 پرواز روز یکشنبه فرودگاه بین المللی بندرعباس به علت پدیده رعد و برق خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود بنی امانی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پدیده رعد و برق بر سایر فرودگاه های هرمزگان تاثیری نداشته است و تمام فرودگاه‌های استان و جزیره های خلیج فارس به طور کامل آماده و عملیاتی هستند.

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های هرمزگان برای برقراری پروازهای امدادی، بیان داشت: فرودگاه میناب به صورت آماده باش قرار دارد تا در صورت نیاز با استقرار ماشین های سیار، به مناطقی همچون رودان و سیری که فرودگاه ندارند، خدمت ‌رسانی کند.

مدیرکل فرودگاه هرمزگان یادآورشد: با توجه به تمهیداتی که در پاییز سال گذشته با همکاری ستاد مدیریت بحران، استانداری و راه و شهرسازی درباره مدیریت پل‌ ها و خور‌ها اتخاذ شد و همچنین زهکشی کانال‌ ها و مدیریت راه آب‌ها، فرودگاه‌ های هرمزگان اکنون با خطر آب گرفتگی مواجه نیستند.

فرودگاه بین ‌المللی بندرعباس روزانه با 40 سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و دارای حدود 19 مسیر پروازی داخلی و 2 مسیر پروازی خارجی است.

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان، سامانه بارشی از عصر روز جمعه وارد هرمزگان شد و در شب گذشته و امروز یکشنبه شاهد بارش شدید باران همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط استان هرمزگان بودیم.

بارش های رگباری این سامانه در مناطق غربی و مرکزی تا ساعت بعد از ظهر و در مناطق شرقی تا ساعت های پایانی روز جاری تداوم خواهد داشت.

تاثیر سامانه بارشی تا اوایل صبح دوشنبه در مناطق شرقی استان خواهد بود و به تدریج از ظهر دوشنبه از استان خارج خواهد شد.

در ساعت هایی از امروز در مناطق غربی استان و جزیره های خلیج فارس وزش بادهای به نسبت شدید شمال غربی رخ می دهد که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سرعت وزش این تند بادها به افزون بر 45 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج بیش از 180سانتیمتر پیش بینی می شود.

از میزان سرعت وزش باد روز دوشنبه تا حدودی کاسته خواهد شد اما همچنان تلاطم دریا رخ می دهد و از روز سه شنبه وضعیت جوی و دریایی پایدار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین