کد خبر: ۵۸۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

پامپئو: آمریکا از تمام ابزار سیاسی و اقتصادی خود علیه مادورو استفاده می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌: ایالات متحده از تمامی ابزار سیاسی و اقتصادی خود برای مقصر شناختن رییس جمهوری ونزوئلا بابت بحران موجود در کشورش استفاده خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به روسیه و کوبا نیز این امر را مشخص کرد که آنها هزینه حمایت از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را در شهر مرزی "کوکوتا"، واقع در کلمبیا اظهار داشت که توقف نهایی‌اش در سفر سه روزه به سه کشور آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از ملاقات با مهاجران در پناهگاه آوارگان "کوکوتا" همچنین، گفت‌: ایالات متحده از تمامی ابزار سیاسی و اقتصادی خود برای کمک به مردم استفاده می‌کند. استفاده از تحریم‌ها و لغو صدور ویزا و سایر ابزار همچنان علیه دولت ونزوئلا ادامه دارد و آنهایی که مقصر این فساد و سرکوب دموکراسی هستند، تاوان خواهند داد.

وی همچنین پیش از ترک مرز کلمبیا به سمت آمریکا در بین خبرنگاران، اضافه کرد: شما شاهد افزایش تدابیر دیپلماتیک و سیاسی علیه مادورو هستید. کوبایی‌ها هم باید متوجه باشند که هزینه ارتباط داشتن با مادورو و حمایت از وی را پرداخت می‌کنند. روی سخن ما با روس‌ها نیز است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به مادورو تاکید کرد که سمت خود را ترک کند و اجازه دهد ونزوئلا به حالت عادی خود باز گردد، او ادامه داد: امیدوارم که شما همین امروز وضعیت را تغییر دهید و راه و روش خود را تغییر داده و این کشور را ترک کنید.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که رئیس جمهوری ونزوئلا تحریم‌های آمریکا را مقصر اصلی مشکلات اقتصادی کشورش دانسته است و با انتقاد از خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که خود را رئیس جمهوری این کشور نامیده است، وی را دست نشانده و بازیچه آمریکا دانست.

بیش از سه میلیون ونزوئلایی به دلیل تورم بالا و کمبود مواد غذایی و دارویی در کنار بحران سیاسی از کشورشان فرار کرده‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین