کد خبر: ۵۸۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵

ابطال دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی درباره مشروط کردن ادامه تحصیل کارکنان

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، دستورالعمل چگونگی ادامه تحصیل کارمندان وزارت جهاد کشاورزی را به دلیل اینکه موجب محدودیت و ممنوعیت ادامه تحصیل کارکنان این وزارتخانه می‌شود، ابطال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به دنبال شکایت از وزارت جهاد کشاورزی و درخواست ابطال دستورالعمل این وزارت خانه مبنی بر ایجاد محدودیت و ممنوعیت ادامه تحصیل کارکنان این وزارتخانه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در خارج از ساعات اداری و یا با اخذ مرخصی استحقاقی، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این مورد، با اکثریت آراء رای به ابطال این دستورالعمل از تاریخ تصویب داد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری گفته است: با عنایت به اینکه اطلاق بندهای مورد شکایت موجب محدودیت و ممنوعیت تحصیل کارکنان برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در خارج از ساعات اداری و با اخذ مرخصی استحقاقی گردیده است. همچنین مأموریت آموزشی در مورد ایثارگران را نیز ممنوع کرده است مغایر با حکم ماده واحده قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری و ماده 2 آیین نامه اجرایی آن است. زیرا در ماده قانونی مذکور صرفاً ادامه تحصیل در ساعات اداری ممنوع است. مضافاً اینکه محدودیت و ممنوعیت حق آموزش نیاز به حکم و یا اذن قانونگذار دارد. همچنین اطلاق محدودیت و ممنوعیت احکام بندهای مورد شکایت که شامل ایثارگران می‌گردد مغایر با تبصره ذیل ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری تشخیص داده می‌شود و در مجموع کلیه بندهای مورد شکایت مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده و قابل ابطال است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین