کد خبر: ۵۸۵۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

شرط نروژ برای پذیرش کودکان داعشی

دولت نروژ تنها پس از انجام آزمایش دی.ان.ای از زنان و کودکان داعشی در اردوگاه‌های سوریه و اثبات نروژی بودن به آنها مجوز ورود به کشور را می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
اینه اریکسن سوریده، وزیر خارجه نروژ گفت: نمی‌توانیم خطر کنیم و این کودکان را وارد نروژ کنیم، والدینشان ممکن است هنوز زنده باشند و شاید هم شهروند نروژ  نباشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی تاکید کرد، دشوار است که هویت و شهروندی این کودکان را تعیین کنیم چون بسیاری از آنها در عراق یا سوریه متولد شده‌اند.

وزیر خارجه نروژ ادامه داد: آزمایش دی. ان. ای برای تأیید هویت و شهروندی این کودکان باید انجام شود. این یک الزام است. برای ارائه شهروندی ابتدا باید هویت به درستی تعیین شود. اینکه این روند چه قدر طول بکشد، مشخص نیست. ما تلاش می‌کنیم تا به بهترین شکل ممکن اوضاع را بررسی کنیم. باید این را هم خاطرنشان کنم که هیچ تضمینی برای بازگرداندن کودکان داعشی وجود ندارد حتی اگر شهروندی نروژی آنها محرز شود. این سوالی است که باید به آن پاسخ دهیم.

مقام‌های نروژی با سازمان‌های بشردوستانه بین المللی نظیر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ارتباط هستند تا به اردوگاه‌های بازداشتی‌ها در عراق و سوریه دسترسی داشته باشند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین