کد خبر: ۵۸۵۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

آماده‌باش کامل برای کاستن از حوادث سیل و تندباد در اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط جوی استان در روزهای آینده که همراه با وزش تندباد و بارش‌های رگباری خواهد بود آماده مقابله با این شرایط جوی هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
فرهاد عبدالعلیپور در جلسه مدیریت بحران اردبیل اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی جدید و احتمال وزش تندباد در مناطق مختلف استان تمامی دستگاه‌ها و نهادها و همچنین مسئولان کارگروه‌های مختلف شورای هماهنگی مدیریت بحران در اردبیل به حال آماده‌باش درآمده‌اند تا رخدادهای احتمالی را مدیریت کنند.

وی به اخطارهای هواشناسی مبنی بر رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورزان باید توصیه‌های فنی را که کارشناسان ارائه می‌کنند به دقت مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: با توجه به بارش احتمالی برف در مناطق سردسیر باغداران باید در جلوگیری از سرمازدگی نکات تاکید شده از سوی کارشناسان را مورد توجه قرار دهند تا از میزان خسارت وارده کاسته شود.

عبدالعلیپور ادامه داد: عشایر کوچ‌رو نیز باید از کوچ زودهنگام به دامنه‌های سبلان و ییلاقات پرهیز کنند و در صورت آغاز حرکت کوچ خود ضمن رعایت نکات ایمنی از اتراق و چرای دام در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جد پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: ما در همه شهرستان‌ها نیروها و دستگاه‌های مرتبط را براساس اخطاریه‌های هواشناسی به حال آماده باش درآوردیم و امیدواریم در روزهای پیش رو که شرایط جوی متفاوتی را تجربه خواهیم کرد با کمترین مشکل و نارسائی نسبت به حفظ جان و اموال مردم اقدامات موثری را انجام دهیم.


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین