کد خبر: ۵۸۵۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳

اتحادیه اروپا هم جلوی اسرائیل درآمد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به‌رسمیت نمی‌‎شناسد.
آفتاب‌‌نیوز :
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا طی سخنانی در جلسه استماع پارلمان اروپا درباره مسائل سیاست خارجی گفت: «مواضع اتحادیه اروپا در قبال به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان توسط آمریکا ساده و روشن است. اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر هر سرزمینی که آن را اشغال کرده به رسمیت نمی شناسد و این در مورد ارتفاعات جولان نیز صدق می کند. در حال حاضر ۵ کشور اتحادیه اروپا در شورای امنیت گرد هم آمده اند. ما در بیانیه ای مشترک مواضع خود در قبال ارتفاعات جولان را ابراز داشتیم».
این مقام اروپایی توسعه ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی کرانه باختری را غیر قانونی و بر خلاف قوانین بین الملللی دانست.

موگرینی در ادامه گفت:« اتحادیه اروپا معتقد است که صلح در خاورمیانه باید مبتنی بر حل صلح آمیز بحران بر اساس اصل تشکیل دو دولت اسرائیل و فلسطین به پایتختی قدس باشد. هدف استراتژیک ما حمایت از این طرح برای تشکیل دو دولت و حفظ امکان مذاکرات جدید بین فلسطینیان و اسرائیل است».

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا هیچگونه تغییری در مرزهای اسرائیل بعد از سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی شناسد مگر اینکه بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بر اساس اصل تشکیل دو دولت و وضعیت قدس توافق حاصل شود.

ترامپ روز دوشنبه پنجم فروردین ماه فرمان به‌رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه را امضا کرد.

تسنیم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
-
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
عزیزان...فراموش نکنین و دل هم خوش نکنین...اینها گوشت هم رو که بخورن اما استخوان همدیگه رو دور نمیندازن...اینا همش زرگریه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین