کد خبر: ۵۸۵۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰

بطحایی: سیل به ۱۵۰۰ مدرسه آسیب زده است/ مشکل اعتباری برای نوسازی و بازسازی نداریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده است و۸۰ مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تأمین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد بطحائی شامگاه چهارشنبه ٢٨ فروردین در حاشیه بازدید از مدارس آسیب دیده سیل اخیر در شیراز، با اشاره به حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس، گفت: حجم خسارت سیل به مدارس شیراز مجدداً بررسی شده و با همراهی نمایندگان مجلس، اعتبارات عمرانی به این فضاها اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه امسال خیز بلندی برای استاندارد و مناسب سازی فضاهای آموزشی آسیب دیده برداشته می‌شود، گفت: جبران خسارات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی آسیب دیده از سیل اخیر در کشور اولویت است.

وی گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند بهره‌مندیم، چنانچه هم اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

بطحائی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که دانش آموزان مهر ۹۸ در مدارس تازه ساخته شده و بازسازی شده مشغول به تحصیل شوند.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز در صورت تأخیر در آماده‌سازی این مدارس، امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش آموزان در مهر ماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش‌بینی شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین