کد خبر: ۵۸۵۴۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

اسد و نماینده پوتین درباره نشست آتی آستانه رایزنی کردند

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز جمعه با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و هیات همراه دیدار و گفت و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسد و نماینده پوتین درباره نشست آتی آستانه رایزنی کردندهر دو طرف در این دیدار جدول برنامه موضوع های نشست پیش روی در آستانه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
نشست دوازدهم آستانه 5 اردیبهشت (25 آوریل) برگزار می شود.

اسد و لاورنتیف بر اهمیت هماهنگی در خصوص مسائل مطرح شده برای به دست آوردن نتایج مثبت به نفع ملت سوریه و در راس آن ها مبارزه با تروریسم تاکید و گسترش ثبات در همه مناطق سوریه تاکید کردند.

اسد در این دیدار بر ضرورت از بین بردن موانع موجود در مقابل اجرای توافق سوچی در خصوص ادلب تاکید کرد.

این توافق بین روسیه و ترکیه در شهریور ماه 1397 منعقد شده و در آن بر مبارزه با گروه های تروریستی حاضر در این شهر که شهروندان این منطقه و مناطق مجاور را مورد هدف قرار می دهند ، تاکید دارد.

لاورنتیف نیز در این دیدار اطمینان داد که نشست آتی آستانه و گفت و گو ها درباره مبارزه با تروریسم، راه حل سیاسی، کمیته قانون اساسی و سرنوشت آوارگان و افراد گم شدگان سوری موفق خواهد بود.

وی افزود: این گفت و گوها در پایان جنگ سوریه و بازگشت آوارگان سوری به مناطق خود و بازسازی مناطقی که توسط تروریست ها ویران شده ، موثر خواهد بود.

هر دو طرف در این دیدار درباره اقدام هایی که برای تبادل افراد بازداشت شده و زندانی و روشن شدن سرنوشت گمشدگان و تلاش هایی که در این رابطه انجام شده است تبادل نظر کردند.

اسد و لاورنتیف همچنین بر سرعت بخشیدن به این تلاش ها برای دستیابی به نتایج مورد نظر درباره این موضوع تاکید کردند زیرا که این مساله دارای ابعاد انسانی و اجتماعی مهمی است.

منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین